Greşeli care ne îngraşă

Adunăm câteva kilograme pe care nu le vrem, pe care nu știm cum le-am „obținut” și, din nefericire, pe care nu mai știm cum să le îndepărtăm. Haideți să vedem, însă, cum am ajuns să le vedem pe cântar!

Balonată?

În mare parte a timpului, de la masa noastră nu lipsesc băuturile carbogazoase sau așa zisele sucuri naturale. Nu numai că acestea au un conținut ridicat de zahăr, însă pot duce la balonare și alte disconforturi digestive.

Cât de variat este meniul zilnic?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Poate că o porție bună de broccoli fiert nu este chiar printre preferatele tale, însă reține că legumele nu trebuie să lipsească de la masă și că ar trebui să faci tot posibilul ca, în decursul unei zile să mănânci alimente cât mai diverse: legume, lactate, carne.

Faci excese?

Avem lactate, grăsimi, dulciuri și conserve. Sunt alimente pe care le consumi în exces? Ai încercat vreodată să calculezi câte calorii consumi zilnic?

Alimentele surpriză.

Sunt alimente care deși ne plac și sunt sănătoase, ba chiar recomandate, au un conținut prea mare de grăsimi sau zahăr. Avocadoul, de exemplu, conține 23 grame de grăsime la fiecare 100 de grame de produs.

Citești etichetele?

 

 

Un studiu recent a arătat că persoanele care citesc eticheta cu informații nutriționale înainte de a cumpăra un produs au, în medie, cu patru kilograme mai puțin decât persoanele care nu o fac.

Iei gustari inainte de cina

Stii cat iti este de foame pana se face ora la care ajungi acasa de a serviciu. Si nu de putine ori, mananci orice ai la indemana, fie ca este o gustare sanatoasa, fie ca nu. Din pacate, aceasta greseala te costa. Daca iti este foame in timp ce gatesti, mai bine rontai cateva lehume crude.

Mananci mereu in masina

Daca simti ca iti traiesti viata in masina, probabil consumi multe calorii acolo. Poate ca rontai gustarile direct din punga si nu stii cat de multe calorii ai mancat sau poate ca te opresti la cel mai apropiat restaurant de tip fast food, ca sa iti iei un shake. Cel mai bine ar fi sa iti iei de acasa gustari sanatoase, la care poti controla numarul de calorii, cum ar fi mici pungi cu caju sau un mar.

Lucrezi de acasa

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In locuinta sunteti doar tu si frigiderul - si nimeni nu se uita. Pentru ca nu ai sedinte sau activitati structurate, poti sa verifici un mail, sa pui hainele in masina de spalat, sa te joci cu cainele sau cu pisica sau sa iei din frigider o gustare (sau doua sau patru). Incearca sa tii un jurnal al activitatilor tale zilnice, inclusiv fiecare moment in care te ridici de la birou sa mananci. Sunt sanse destul de mari sa observi cat de des faci excese alimentare. Daca tot simti nevoia sa iei o gustare, mai bine mananca la masa din bucatarie. Si nu face nimic altceva in acest timp.

Respecti regulile ziua, dar cedezi ispitei noaptea

Cand vine vorba de restrictiile caloriilor, esti foarte stricta ziua. Dar dupa cina, se intampla sa uiti de reguli si sa faci drumuri dese pana la frigider, iar pana sa iti dai seama, ajungi pe canapea, cu un pachet de biscuiti sau un bol de popcorn de la microunde.

Sfatul nutritionistilor este sa iti incepi ziua cu un mic dejun satios, care sa contina fulgi de ovaz, oua sau iaurt grecesc. Iar apoi, la pranz, e bine sa combini carbohidrati sanatosi, proteine si grasimi "bune". Spre seara, ar fi recomandat sa iti savurezi cu adevarat alimentele cu care te rasfeti, cum ar fi un patratel de ciocolata, pe care il lasi sa se dizolve incet in gura, fiind atenta la aromele complexe ale ciocolatei.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0