Fructele la dietă – excelente cu măsură

Fructele sunt o sursă excelentă de energie și nutrienţi, iar dietele ce conţin fructe, pe lângă legume, furnizează substanțele nutritive necesare organismului, menţin corpul hidratat, silueta şi sănătatea.

Deşi sună puţin discriminatoriu, unele fructe sunt mai bune decât altele, şi nu mă refer la gust (oricum, gusturile nu se discută), ci la nutrienţii extrem de benefici pentru sănătate şi la capacitatea lor de a promova pierderea în greutate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Studiile ştiinţifice dedicate fructelor au arătat că acestea sunt antioxidante, îmbunătățesc circulația sângelui, stimulează sistemului imunitar şi digestiv, dau strălucire pielii şi părului şi promovează sănătatea în general.

O dietă axată pe fructe este natural detoxifiantă pe termen scurt, iar dietele ce conţin minim 5 porţii de legume şi 2-3 porţii de fructe pe zi pot asigura pierderea în greutate, fără să provoace carenţe vitaminice în organism.

Deşi au conţinut bogat de vitamine hidrosolubile şi minerale, fitonutrienţi, antioxidanţi şi fibre, fructele nu sunt cea mai fericită opţiune dacă vrei să slăbeşti.

Toate fructele conţin zahăr (glucide) sub formă de fructoză şi foarte puţine proteine sau grăsimi. Orice recomandări sau „diete minune” ce spun să consumi fructe la cină, ignoră-le!

Când eşti la dietă, fructele trebuie considerate şi consumate ca desert, deoarece pot să-ţi crească apetitul şi să te predispună la excese.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vitaminele, fibrele şi substanţele antioxidante atât de necesare organismului pot fi obţinute prin consumul de legume proaspete, cu mult mai puţine calorii.

Ce fructe să alegi

  • Alege fructele în funcţie de sezon şi cumpără-le de la aprozar sau de la piaţă.
  • Mănâncă vara pepeni, cireşe, caise, căpşuni, toamna prune, struguri pere şi gutui etc. şi mere tot anul. Atenţie însă la cantitate!
  • Caută în orice anotimp fructe de pădure – chiar şi congelate îşi păstrează nutrienţii puternic antioxidanţi. Trebuie sa fie tari şi colorate uniform, altfel rişti să fie deja stricate.
  • Alege citricele (lămâi, portocale, mandarine, grapefruit, pomelo) cu coaja subţire, tari şi dense (grele), dintr-o ţară cât mai apropiată de a noastră.
  • Alegeţi fructe proaspete sau congelate, din compot fără zahăr adăugat. Orice ai alege, ai grijă la cantitate!
  • Avocado este un fruct special, care nu reţine foarte multe pesticide. Cumpără-l crud crud, tare şi coace-l acasă, într-o pungă de hârtie, împreună cu mere şi/sau banane. Dacă interiorul are zone maro închis, trebuie aruncat. Consistenţa optimă este cea a untului moale.

Ce fructe să eviţi

  • Evită fructele cu aspect perfect, gigantice şi în culori nefiresc de vii. Sunt tratate chimic să arate astfel. Cele mai bune sunt cele de dimensiuni mai mici.
  • Nu cumpăra felii de fructe. Odată ce au fost tăiate în bucăţi sau decojite, încep să-şi piardă nutrienţii rapid. Ideal ar fi să nu îndepărtezi coaja comestibilă (mere, caise, piersici etc), care e cea mai bogată în antioxidanţi.
  • Nu cumpăra niciodată de la supermarket fructe la preţ promoţional, portocale la plasă, mere în pungi de plastic, kiwi preambalat. Sunt deobicei foarte vechi.
  • Evită fructele confiate, alege-le pe cele uscate sau deshidratate, chiar dacă sunt ceva mai scumpe.
  • Evită compoturile cu zahăr, gemurile şi dulceţurile chiar şi pe cele fără zahăr. Poate că nu au într-adevăr zahăr adăugat, dar fructele conţin ele însele zahăr care se concentrează prin fierbere.
  • Nu stoarce niciodată fructele, nu le transforma niciodată în suc sau fresh, deoarece pierzi multe vitamine şi minerale prin stoarcere, ca să nu mai vorbim de fibre şi antioxidanţi, care rămân în storcător. O variantă mai bună ar fi să-ţi faci smoothie sau să blenduieşti fructele întregi.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0