Dieta Zone te ajuta sa slabesti fara sa te infometezi

Dieta Zone se bazeaza pe calitate si nu pe cantitate. Va trebui sa calculezi aportul caloric zilnic, insa restrictiile in privinta alimentelor permise nu sunt atat de mari pe cat te-ai astepta.

Barry Sears, medicul care a creat acest regim, sustine ca un echilibru intre proteine, carbohidrati si grasimi poate fi suficient pentru ca tu sa fii satula, sa functionezi la capacitate maxima si sa slabesti in acelasi timp. De altfel, cheia acestei diete este sa nu iti fie niciodata foame, iar acuitatea ta mintala sa fie la cote inalte pe tot parcursul zilei.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu vei slabi dramatic si rapid, insa aceasta reteta promite ca toate kilogramele pierdute vor fi grasime, nu apa.

Conceptul care sta la baza dietei este ca organismul nostru are o zona de confort, unde este capabil sa proceseze corect si complet toate alimentele asimilate. Aceasta zona permite un echilibru care impiedica inflamatia celulelor si, implicit, ingrasarea. Dieta Zone este un regim care te va mentine in aceasta zona de confort prin intermediul alimentatiei.

In ce consta Dieta Zone

Probabil ai auzit de piramida alimentara, insa trebuie sa stii ca Dieta Zone are propria ei piramida alimentara. La baza stau legumele, cele mai recomandate alimente, urmate de fructe, proteine slabe in grasimi, grasimi monosaturate si cereale. Asta inseamna ca cele din urma trebuie consumate cel mai rar si in cantitati cat mai mici.

Meniul tau zilnic va include 3 mese principale si 2 gustari, iar aportul caloric total trebuie sa fie de 1200 de calorii pentru femei si de 1500 de calorii pentru barbati.

La fiecare masa, vei respecta o regula simpla atunci cand alegi alimentele si le asezi in farfurie. Imparte vizual farfuria in 3 parti. In una dintre ele pune proteine slabe in grasimi, precum puiul, curcanul, pestele, oua, branza de vaci, iaurt degresat. Celelalte doua parti vor fi umplute cu legume sau fructe, crude, fierte, gatite la abur sau la cuptor. La final adauga 2 lingurite de grasimi sanatoase: ulei de masline, avocado, migdale.

De exemplu, poti combina o treime de farfurie cu piept de curcan la cuptor cu 2 treimi de farfurie cu salata verde, rosii si ciuperci, iar la final sa adaugi putin ulei de masline peste salata.

Sau poti combina o treime de farfurie cu branza de vaci, cu 2 treimi de farfurie cu o salata din 3-4 fructe si la final sa adaugi cateva migdale.

Esentialul este sa respecti aceasta regula a proportiilor si nu ai cum sa gresesti.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu ai voie sa consumi zahar, alcool sau sucuri carbogazoase, iar sportul este obligatoriu zilnic, minimum 30 de minute, fie ca alegi sporturi mai usoare, cum sunt alergarea si mersul alert, fie ca alegi mai degraba antrenamentele intense, la sala de fitness.

Ponturi pentru cei care tin dieta Zone:

  • Consuma un pahar cu apa cu jumatate de ora inainte de fiecare masa.
  • Bea apa si dimineata, imediat ce te trezesti, inainte chiar de a manca.
  • Mananca intotdeauna micul dejun la cel mult o ora dupa ce te trezesti, nu mai tarziu.
  • Asigura-te ca aportul de carbohidrati provine din legume, fructe, cereale integrale.
  • Nu lasa sa treaca mai mult de 5 ore fara sa ai o masa sau macar o gustare.
  • Nu manca niciodata mai multe surse de proteine decat ti-ar incapea intr-o palma.
  • Atunci cand mananci, incepe intotdeauna cu sursa de proteine, pentru a inhiba eliberarea de insulina.
  • Mananca o gustare fie cu jumatate de ora inainte de a face sport, fie la jumatate de ora dupa ce inchei antrenamentul.


Primele 4 saptamani vor fi cele mai grele, insa daca reusesti sa le depasesti, organismul se va obisnui cu acest plan alimentar si nu vei mai avea probleme.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0