Dieta TLC te scapa de kilogramele in plus si de colesterolul marit

Dieta TLC (Therapeutic Lifestyle Changes) consta, de fapt, intr-o serie de schimbari cu scop terapeutic la nivelul stilului de viata.

Aceasta dieta este conceputa de catre medicii americani care fac parte din Programul National de Educare in ceea ce priveste Colesterolul si are rolul de a reduce, dar si de a preveni nivelul ridicat de colesterol LDL din sange. Mai mult decat atat, dieta TLC stimuleaza si eliminarea kilogramelor in plus, fiind o dieta hipocalorica si bazata pe alimente sanatoase.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Planul alimentar al acestei diete se concentreaza pe reducerea nivelului de grasimi nesanatoase, in special grasimi saturate si colesterol, precum si pe marirea cantitatii de fibre consumate.

Pentru femeile care vor sa reduca nivelul de colesterol “rau”, dar si sa slabeasca, dieta TLC propune adoptarea unui plan alimentar zilnic care nu depaseste 1200 de calorii. In cazul barbatilor care vor sa scape de kilogramele in plus, dieta TLC propune limitarea aportului de calorii la 1600.

Reguli dieta TLC:

  • Consumul zilnic de grasimi saturate nu ar trebui sa depaseasca 7% din totalul caloric.
  • Consumul de colesterol nu ar trebui sa depaseasca 200 mg pe zi.
  • Consumul total de grasimi (fie ele si sanatoase) nu ar trebui sa depaseasca 25-35% din totalul caloric al unei zile.
  • E recomandat consumul de 10-25 g de fibre solubile pe zi. Aceste fibre se regasesc in alimente precum: nuci, seminte, fasole sau linte.
  • A nu se consuma mai mult de 150 g de carne, de preferat carne de pui fara pielita sau peste.
  • A nu se consuma mai mult de 30-40 g de produse lactate pe zi (produsele lactate sa fie sarace in grasimi).
  • A se consuma 3-5 portii de legume pe zi.
  • A se consuma 2 portii de fructe pe zi.
  • A nu se consuma mai mult de 2 galbenusuri de ou pe saptamana. In aceste 2 galbenusuri intra si cele din preparatele gatite sau deserturi.
  • A nu se consuma mai mult de un pahar de bautura alcoolica pe zi.

Impreuna cu aceste reguli alimentare, ar trebui sa adoptam un stil de viata activ, cu minimum 30 de minute de sport de intensitate moderata pe zi.  

Alimente interzise dieta TLC

  • Uleiurile hidrogenate care se regasesc in margarina, produse de patiserie, dulciuri din comert.
  • Carnea grasa: pastrama, coaste, crenvusti, organele de animale, mezeluri, carnati.
  • Produsele lactate grase: cascaval, branza grasa, frisca.
  • Preparatele de tip fast-food.

Exemplu de meniu dieta TLC

Atata timp cat respecti regulile de mai sus, dar te si incadrezi in 1200 de calorii (pentru femei)/ 1600 calorii (pentru barbati), kilogramele in plus se vor topi, la fel si si nivelul de colesterol “rau” din sange.

 

 

Mic dejun: 300 calorii

  • ½ cana de fulgi de ovaz
  • 1 banana medie
  • suc de portocale
  • cafea

Pranz: 400 calorii

  • sandvis cu paine integrala, carne de curcan/ pui/ ton, salata verde, rosie
  • 1 fruct

Cina: 400 calorii

  • 60 g de somon gatit cu fasole verde si morcovi
  • ½ cana de orez brun fiert sau 1 cartof copt

Gustare: 100 calorii

  • legume/ fructe crude sau 2 cani de popcorn
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0