Dieta Montignac: care sunt principiile acestei metode de slabit

Michel Montignac a fost primul expert in sanatate care a recomandat folosirea indicelui glicemic pentru a tine sub control greutatea corporala. Asa ca astazi ne indreptam atentia catre metoda Montignac, care a fost o dieta foarte populara in anii '90.

Metoda Montignac este rezultatul a multi ani de cercetare si de testare. In sensul traditional al cuvantului, metoda Montignac nu este o dieta. A tine dieta inseamna a limita cantitatea de alimente consumate, ceva ce poate fi facut doar pe termen scurt, se explica pe site-ul metodei cu acelasi nume.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Metoda Montignac nu limiteaza cantitatea de alimente pe care le mancam. Ea este un mod echilibrat de a manca, alegand in cunostinta de cauza alimente in fiecare categorie: carbohidrati, grasimi si proteine.

Cele doua principii ale metodei Montignac

Primul principiu este sa depasim mesajele inselatoare, care spun ca, de fapt, caloriile sunt cele care ne ingrasa. Al doilea principiu este sa mancam alimente care sunt nutritive, care sunt alese in functie de valoarea lor nutritionala si de potentialul lor metabolic. Cei mai buni carbohidrati, spun sustinatorii dietei Montignac, sunt cei care au un indice glicemic scazut.

Ce este metoda sau dieta Montignac?

Aceasta este o dieta bazata pe alimente cu un indice glicemic (IG) mic, ideala pentru oamenii care iubesc mancarea. Ea a fost creata de francezul Michel Montignac (1944 - 2010), care a dezvoltat aceasta metoda pentru a-l ajuta sa slabeasca.

 

 

Dieta Montignac este bazata pe doua planuri alimentare: unul pentru a slabi si altul pentru a tine kilogramele la distanta. Cele doua planuri se inspira din gastronomia frantuzeasca, iar metoda ce poarta numele lui Michel Montignac si care exclude carbohidratii cu un indice glicemic mare si grasimile saturate i-a permis creatorului sa slabeasca 15,8 kg in doar 3 luni.

Ce este indicele glicemic?

Indicele glicemic masoara carbohidratii din perspectiva continutului lor pur de zahar/amidon, pentru a determina cum acestia influenteaza glicemia (cantitatea de glucoza prezenta in sange), dupa mese. Digestia transforma carbohidratii in glucoza si, facand acest lucru, creste nivelul glucozei din sange.

Exemplu de meniu in dieta Montignac

Meniurile ce au la baza metoda Montignac ne ofera doua optiuni principale la masa: fie proteine si grasimi, fie carbohidrati cu un continut mare de fibre.

  • La micul dejun ai voie sa consumi: ceai de fructe sau din plante; biscuiti de ovaz cu branza degresata; si felii de mere.
  • La pranz ai voie sa consumi: supa de rosii cherry si busuioc; salata cu branza, sunca, ou fiert, rosii si ulei de masline; si cateva patrate de ciocolata neagra; gustare optionala: migdale si alune de padure.
  • La cina ai voie sa consumi: supa de legume; ciuperci cu rucola (de tipul budinca la cuptor in vase ramekin); mere tocate si branzica proaspata.

Ce spun regulile acestei diete

Regula de aur a dietei Montignac este sa mananci, pe cat posibil, cat mai multe alimente cu un indice glicemic scazut, pentru a declansa arderea grasimii. Majoritatea persoanelor supraponderale secreta prea multa insulina atunci cand mananca carbohidrati, iar glucoza depozitata este apoi transformata in grasime. Alimentele cu un indice glicemic scazut stabilizeaza cantitatea de insulina care este produsa de pancreas, care, la randul ei, imbunatateste eficienta metabolismului persoanei, permitandu-i astfel sa mentina scaderea in greutate.

 

 

In timpul fazei 1 a dietei Montignac, sunt permise doar alimentele care au un indice glicemic egal cu 35 sau mai mic. Anumite legume, precum salata (laptuca), broccoli, castravetii, dovleceii (zucchini), conopida si altele pe langa sursele de proteine slabe (precum pestele, carnea de pasare de curte si leguminoasele) sunt permise pentru a fi consumate in faza 1 a dietei.

Faza 2 inseamna sa adaugi mai multi carbohidrati "buni" in dieta ta, pe langa cei permisi in faza 1 a dietei. Aceasta a doua faza utilizeaza rezultatele obtinute de Michel Montignac, care sunt o sinteza intre indexul glicemic al alimentelor si continutul pur de carbohidrati si nivelul glucozei in sange care rezulta dupa aceste mese. In aceste conditii, putem manca orice carbohidrat dorim, chiar si pe cei cu un indice glicemic ridicat.

 

Pentru a diminua cat mai mult riscurile, consulta un medic nutritionist înainte de a incepe dieta Montignac. Acesta iti poate spune, conform istoricului tau medical, daca ai anumite restrictii alimentare si cat te-ai putea astepta sa slabesti daca incerci metoda Montignac.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0