Dieta Mayo, simplă și cu efecte de durată

Dieta Mayo este una dintre cele mai populare diete din lume, iar reputația sa are o bază solidă: a fost dezvoltată de echipa de medici a Clinicii Mayo, unul dintre cele mai respectate centre de cercetare în sănătate.

dieta-mayo

 

Specialiștii din spatele Dietei Mayo și-au dorit să creeze o dietă care poate fi adoptată de oameni ca un stil de viață, fără să răpească din bucuriile simple, cum este felul de mâncare preferat. Dieta Mayo nu ține cont de calorii și nu îți interzice să mănânci o anumită grupă alimentară.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Pe lângă planul alimentar și regulile privind ce ai și ce nu ai voie să mănânci, Dieta Mayo lucrează și asupra psihicului tău și obiceiurilor tale zilnice. Încă din prima zi a dietei, trebuie să renunți la 5 lucruri pe care probabil le făceai și care te împiedică să slăbești.

  • nu mai ai voie să mănânci în fața televizorului

  • nu mai ai voie să trișezi cu gustări și snacksuri (excepție fac fructele și legumele)

  • trebuie să limitezi consumul de carne

  • trebuie să limitezi consumul de zahăr

  • nu mai ai voie să mănânci la restaurant, ci doar ce prepari tu acasă

 

Cum funcționează Dieta Mayo

Regimul este structurat în două etape.

Lose it!

Prima fază este cea de slăbire intensivă și durează două săptămâni. În această perioadă trebuie să respecți regulile amintite mai sus și să incluzi cel puțin 30 de minute de mișcare zilnic. Micul dejun trebuie să fie sățios și hrănitor, toate gustările vor fi din fructe și legume proaspete, toate cerealele și alimentele din cereale vor fi integrale și toate grăsimile vor fi inlocuite cu grăsimi monosaturate. Pare că nu sunt multe schimbări, însă ele te vor ajuta să slăbești între 3 și 5 kilograme în această perioadă.

Live it!

În a doua etapă vei slăbi până la un kilogram pe săptămână, transformând dieta într-un stil de viață. Vei păstra toate regulile din prima etapă, dar vei începe să înveți mai mult despre alimente, combinațiile dintre ele, cantități și preparare, cu ajutorul programului Mayo. Specialiștii au construit piramida alimentară Mayo, care te ajută să te concentrezi pe alimentele sănătoase și care te ajută să slăbești.

 

 

Ce ai voie să mănânci

Vei putea consuma cantități generoase de alimente sănătoase, care conțin un număr mic de calorii, în special fructe și legume. Pe lista de alimente permise vei avea carbohidrați din cereale integrale, surse slabe de proteine, cum ar fi legume, pește și produse lactate degresate, grăsimi nesaturate.

Consumul de apă este important, iar sportul nu trebuie omis din program cel puțin 3-4 zile pe săptămână.

Iată un exemplu de meniu pentru o zi, dacă vei urma dieta Mayo:

Mic dejun: un iaurt degresat în care adaugi un fruct proaspăt

Prânz: o porție de paste integrale cu ton, morcovi și dovlecei

Cină: O treime de pizza cu brânză și un bol de salată verde cu roșii, ceapă și ciuperci

Gustare: un măr

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

Dieta Mayo nu te impiedică să mănânci dulciuri de 2-3 ori pe săptămână, însă trebuie să ții sub control cantitățile și ingredientele. Folosește lapte degresat, făină integrală, cacao pură, fructe proaspete, cât mai puțin zahăr și pregătește prăjituri mici.

Dieta Mayo se bazează pe consultanța specialiștilor din clinică, însă îți recomandăm să discuți și cu medicul tău generalist sau cu un nutriționist înainte de a începe dieta, pentru că parcursul și rezultatele depind și de istoricul medical și bolile cronice.

 

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0