Dieta fara carbohidrati: meniul pentru o saptamana

Aceasta dieta (low-carb, cum o numesc americanii) este un plan care impune restrictii in ce priveste carbohidratii "rai", cum ar fi cei care se gasesc in alimentele dulci, in paste si in paine. Este o dieta bogata in proteine, grasimi bune si legume.

Exista mai multe tipuri de diete sarace in carbohidrati, iar studiile arata ca acestea pot duce la scaderea in greutate si la o mai buna stare de sanatate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Iata un exemplu de meniu conceput pentru intreaga saptamana, daca vrei sa incerci sa tii dieta low-carb.

Luni

  • Micul dejun: omleta cu diverse legume, prajita in unt sau ulei de cocos.
  • Pranzul: Iaurt de calitate buna, cu afine si o mana de migdale.
  • Cina: Cheeseburger (fara chifla) facut in casa, servit cu legume si sos picant, dupa gust.

Marti

  • Micul dejun: bacon si oua
  • Pranzul: restul de la cina ramasa de seara trecuta: burgerii fara chifla si legumele de seara trecuta.
  • Cina: somon tras in unt, plus legume (facute pe grill sau la cuptor, dupa preferinta).

Miercuri

  • Micul dejun: oua si legume, prajite in unt sau ulei de cocos.
  • Pranzul: salata de creveti cu putin ulei de masline.
  • Cina: pui la gratar cu legume.

Joi

  • Micul dejun: omleta cu diverse legume, prajita in unt sau ulei de cocos.
  • Pranzul: smoothie cu lapte de cocos, fructe de padure dupa preferinta, migdale si pudra de proteine.
  • Cina: friptura si legume.

Vineri

  • Micul dejun: oua prajite si bacon
  • Pranzul: salata de pui cu putin ulei de masline
  • Cina: cotlete de porc si garnitura de legume

Sambata

  • Micul dejun: omleta cu cat mai multe legume
  • Pranzul: iaurt cu fructe de padure, fulgi de nuca de cocos si o mana de nuci.
  • Cina: chiftelute cu legume.

Duminica

  • Micul dejun: bacon si oua
  • Pranzul: smoothie facut cu lapte de cocos, putina smantana dulce, pudra proteica cu aroma de ciocolata si cateva fructe de padure.
  • Cina: aripioare de pui facute pe gratar, cu o garnitura de spanac crud

Gustari sanatoase si sarace in carbohidrati

Daca ti se face foame intre mese, atunci poti manca anumite gustari care sunt permise in aceasta dieta:

•    un fruct,
•    iaurt integral (cu multa grasime)
•    un ou fiert tare sau doua oua
•    morcovi baby
•    ceea ce ti-a ramas de la cina de seara trecuta
•    o mana de nuci, dupa preferinta
•    putina branza si putina carne.

O lista simpla de cumparaturi pentru cei care vor sa urmeze dieta cu putini carbohidrati

Incearca sa alegi, cand mergi la supermarket, optiunile cele mai putin procesate, care se incadreaza in bugetul tau:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

o    carne (vita, miel, porc, pui, bacon)
o    peste (pestele gras, cum ar fi somonul, este cel mai bun)
o    oua (alege oua de la gaini crescute in spatii deschise, daca se poate)
o    unt
o    ulei de cocos
o    untura
o    ulei de masline
o    branza
o    smantana grasa
o    smantana fermentata
o    iaurt neindulcit, integral
o    nuci
o    masline
o    legume proaspete: verdeturi, ardei gras, ceapa, etc.
o    legume congelate: broccoli, morcovi, diverse combinatii.
o    sos salsa
o    condimente: sare de mare, piper, usturoi, mustar, etc.


Cere sfatul unui medic nutritionist inainte de a incerca dieta, deoarece el iti va explica in detaliu regulile pe care trebuie sa le urmezi daca vrei sa slabesti intr-un mod sanatos.

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 2