Dieta de 30 de zile te ajuta sa slabesti fara sa numeri caloriile

Dieta de 30 de zile, cunoscuta peste Ocean sub numele de “Whole 30 Diet”, propune un plan alimentar de 30 de zile, care restrictioneaza consumul unei game intregi de alimente, cu scopul de a scapa de kilogramele in plus, dar si de a te educa astfel incat sa renunti, pe termen lung, la alimentele nesanatoase.

Daca ai nevoie de o dieta care sa te ajute sa isi schimbi obiceiurile alimentare nesanatoase, dieta de 30 de zile promite sa te ajute. Aceasta dieta isi propune, dupa cele 30 de zile de restrictii, sa te determine sa alegi un stil de viata sanatos si echilibrat.

Dieta aceasta a fost conceputa pornind de la ideea ca toate problemele noastre isi au cauza in alimentatie, fie ca este vorba despre problemele de greutate, problemele de sanatate ori problemele de natura emotionala. Asadar, pentru a ne simti, dar si pentru a arata bine, trebuie sa ne schimbam modul in care mancam.

Ce poti manca in cele 30 de zile de dieta

  • Carne: orice tip de carne, atata timp cat este slaba. Spre exemplu, piept de pui, cotlet de porc, carna de vita sau curcan.
  • Peste si fructe de mare, atat in varianta proaspata, cat si la conserva
  • Legume
  • Fructe proaspete, dar si deshidratate in cantitati reduse
  • Oua
  • Nuci si seminte
  • Lapte sau unt de origine vegetala (lapte de migdale, lapte de caju, unt de migdale)
  • Grasimi sanatoase: ulei de cocos, uleiuri vegetale sanatoase si ghee

Ce nu poti manca in cele 30 de zile

  • Produse procesate
  • Zahar sau indulcitori artificiali
  • Alcool
  • Cereale
  • Urmatoarele legume: fasolea, mazarea, nautul
  • Soia si toate produsele derivate din soia, fie ca este vorba despre tofu sau laptele de soia
  • Produsele lactate de orice fel, mai putin untul clarificat ghee
  • Niciun aditiv alimentar sau potentiator de aroma

Spre deosebire de alte cure de slabire, dieta de 30 de zile nu are nicio zi de “trisat” intrucat pune accentul pe construirea unui plan alimentar sanatos, care sa faca parte din stilul de viata.

 

 

Beneficiile acestei diete:

  • Scaderea in greutate
  • Imbunatatirea starii de sanatate ca o consecinta a renuntarii la alimentele nesanatoase
  • Imbunatatirea activitatii tractului digestiv
  • Imbunatatirea calitatii somnului
  • Sporirea energiei

Spre deosebire de alte diete, aceasta nu necesita urmarirea caloriilor consumate, asa ca iti va fi mai usor sa o urmezi. Melissa Hartwig, unul dintre oamenii care au conceput aceasta dieta, sustine ca este, mai degraba, un plan alimentar de 30 de zile, nicidecum o cura de slabire. Mai mult decat atat, Melissa e de parere ca nu scaderea in greutate este singurul scop al acestei diete, ci educarea individului in ceea ce priveste alimentatia si obiceiurile sanatoase.

Ideal ar fi sa te cantaresti in prima zi, iar apoi sa nu o mai faci pana la finalul celor 30 de zile. Asta pentru ca ideea este sa te concentrezi pe starea de bine, nu pe numarul de kilograme pierdute.

Pentru a iti fi mai usor sa duci la capat provocarea celor 30 de zile, poti tine aceasta dieta impreuna cu partenerul de viata ori cu colegii de serviciu. De asemenea, este de ajutor sa faci cumparaturile in avans si sa arunci sau macar sa ascunzi toate tentatiile nesanatoase.

Nu exista studii facute pana la acest moment care sa confirme rezultatele dietei de 30 de zile, dar nici dovezi ca aceasta dieta este una sanatoasa. Asadar, monitorizeaza-ti cu atentie starea de sanatate pe parcursul dietei si, daca este necesar, apeleaza la medicul specialist.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0