Dieta Daneză: sănătoasă sau periculoasă?

Dieta Daneză promite o reducere în greutate de până la 10 kilograme, mai puțină celulită, un metabolism schimbat și menținerea noii greutăți timp de 2 ani, totul în doar câteva zile. Odată cu aceste presupuse avantaje vin însă și riscurile asociate unui regim foarte strict și dur pentru organism, de aceea nu intamplator dieta se aplica in diverse spitale, cu monitorizare medicala.

 

Medicii cardiologi susțin că are beneficii pentru sistemul cardiovascular, însă părerile sunt împărțite atunci când vine vorba despre rinichi, ficat sau tractul digestiv. Și asta pentru că cele 13 zile de dietă impun un aport de doar 600 de calorii pe zi, iar lista de alimente permise este foarte restrânsă.

Patru reguli importante de care trebuie să ții cont înainte de a începe Dieta Daneză:

  • vizitează medicul de familie și solicită un set complet de analize de rutină; dietele agresive sunt recomandate doar persoanelor sănătoase, care nu suferă de boli cronice sau dezechilibre care pot fi agravate în urma regimului

  • crește cantitatea de apă pe care o bei zilnic la cel puțin 2 litri pe zi; vei vedea în continuare că organismul tău va fi hrănit cu alimente atât cât să acopere strictul necesar, motiv pentru care apa devine și mai importantă

  • fă-ți un program zilnic de exerciții sau mișcare ușoară; deși nu vei avea suficientă energie pentru activități solicitante, sportul te va ajuta în privința slăbitului dar se va dovedi util și pentru nivelul de optimism

  • pregătește-te să îți asumi această dietă în totalitate și informează-te corect și complet înainte de a începe; este extrem de important să nu sari peste nicio zi, peste nicio masă și să nu inversezi meniurile între ele; încearcă să mănânci mereu la aceeași oră: micul dejun înainte de ora 9, prânzul între 12 și 2 și cina între 5 și 6

În ce constă Dieta Daneză?

Toate cele 13 zile ale dietei presupun un meniu diferit. De aceea respectarea întocmai a regulilor este atât de importantă. Mai trebuie să știi că sarea, condimentele, prăjelile, dulciurile, alcoolul și sucurile sunt complet interzise. În plus, nu ai voie să iei nicio gustare în afara celor 3 mese principale.

 

Ziua 1

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr

Prânz: 2 ouă fierte tari, 400g de spanac fiert și 1 roșie

Cină: 200g de carne de vită și 150g de salată verde cu suc de lămâie și puțin ulei de măsline

 

Ziua 2

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr

Prânz: 250g de șuncă și un iaurt cu 0% grăsime

Cină: 200g de carne de vită și 150g de salată verde cu suc de lămâie și puțin ulei de măsline

 

Ziua 3

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr și 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte tari, 100g șuncă slabă și 150g de salată verde

Cină: 1 roșie, puțină țelină fiartă și un fruct (măr, portocală sau pară)

 

Ziua 4

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr și 1 felie de pâine prăjită

Prânz: un iaurt natural și 200 ml de suc de portocale

Cină: 1 ou fiert tare, 1 morcov ras, 250g de brânză

 

Ziua 5

Mic dejun: 1 morcov ras

Prânz: 200g de pește fiert cu o linguriță de unt și suc de lămâie

Cină: 250g de carne de vită cu piure de țelină

 

Ziua 6

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr si 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte tari și un morcov ras

Cină: 300g de carne de pui și 150g de salată verde cu suc de lămâie și ulei de măsline

Ziua 7

Micul dejun: o ceașcă de ceai fără zahăr

Prânz: poți să bei doar apă

Cină: 200g de carne de miel și 1 măr

 

Ziua 8

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr

Prânz: 2 ouă fierte tari, 400g de spanac fiert și 1 roșie

Cină: 200g de carne de vită și 150g de salată verde cu suc de lămâie și ulei de măsline

 

Ziua 9

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr

Prânz: 250g de șuncă și un iaurt natural

Cină: 250g de carne de vită și 150g de salată verde cu suc de lămâie și ulei de măsline

 

Ziua 10

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr si 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte tari, 100 g de șuncă slabă și puțină salată verde

Cină: 1 roșie, puțină țelină fiartă și un fruct (măr, portocală sau pară)

 

Ziua 11

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr si 1 felie de pâine prăjită

Prânz: un iaurt natural și 200 ml de suc de portocale

Cină: 1 ou fiert tare, 1 morcov ras și 250g de brânză

 

Ziua 12

Mic dejun: 1 morcov ras

Prânz: 200g de pește fiert cu o linguriță de unt si suc de lămâie

Cină: 250g de carne de vită cu piure de țelină

 

Ziua 13

Micul dejun: o ceașcă de cafea cu 1 linguriță de zahăr si 1 felie de pâine prăjită

Prânz: 2 ouă fierte tari și un morcov ras

Cină: nimic

 

 

Riscurile și dezavantajele Dietei Daneze

Programul este atât de agresiv pentru organism, încât nu ai voie să îl aplici decât o dată la doi ani. Un alt mare dezavantaj este faptul că programul de 13 zile include doar abordarea intensivă de eliminare a apei din organism și reducere a grăsimii, fără a propune și un mod de întoarcere la alimentația obișnuită. Iar o trecere bruscă de la 600 de calorii la 1500 sau chiar mai mult, cât suntem obișnuiți să mâncăm în mod normal, poate cauza un șoc caloric și întoarcerea kilogramelor pe care tocmai le-am pierdut.

Medicii care nu susțin această dietă trag un mare semnal de alarmă și în privința vitaminelor și mineralelor de care este privat organismul, din cauza lipsei anumitor grupe alimentare și cantităților mici de mâncare. Majoritatea celor care au reușit să ducă această dietă la bun sfârșit au recunoscut că pe toată durata ei s-au simțit mai obosiți și lipsiți de energie, uneori deprimați sau afectați de dureri de cap.

Vizita la medic este obligatorie înainte de acest tip de dietă. Medicul îți va recomanda un set complet de analize și va analiza istoricul tău medical. Îți recomandăm să faci acest efort, ca să te asiguri că în final te vei putea bucura din plin de kilogramele pierdute, fără grija unor afecțiuni datorate dietei.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0