Cum sa reduci aportul caloric consumat, in perioada sarbatorilor

Daca ai deja probleme cu greutatea, in niciun caz nu este indicat sa neglijezi numarul de calorii permise nici de sarbatori, asta pentru ca risti sa acumulezi kilograme in plus. Ce te faci, insa, cu toate bunatatile de pe masa de Craciun si de revelion?

Exista cateva strategii eficiente care te vor ajuta sa reduci aportul caloric in perioada sarbatorilor de iarna, astfel incat sa iti mentii greutatea, ba poate chiar sa mai scapi de cateva kilograme in plus.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In general, avem tendinta de a manca excesiv la mesele festive. De aceea, un adult poate ajunge sa consume pana la 3000 de calorii la cina de Craciun, iar asta inseamna ca mananca la o masa mai multe calorii decat ar trebui sa manance toata ziua, la toate cele 3 mese si doua gustari.

Cum sa reduci aportul caloric la mesele festive

In primul rand, micsoreaza portiile – portiile consumate trebuie sa fie mai mici decat de obicei, asta pentru ca de sarbatori gustam din toate preparatele de pe masa. Alege-ti o farfurie mai mica, pentru a te asigura ca nu depasesti portia ideala. Daca farfuria ti se pare plina, inseamna ca ai intrecut masura. O farfurie mica nu ar trebui sa fie plina, ci umpluta mai putin de jumatate cu mancare, mai ales daca nu te limitezi la un singur preparat.

Apoi, gateste cu ingrediente cat mai bine alese – daca te hotarasti sa gatesti tu preparatele pentru masa de sarbatori, alege ingrediente cat mai prietenoase cu silueta ta. Nu urma reteta intocmai, ci adapteaz-o astfel incat sa reduci cantitatea de ulei, de unt sau de zahar.

Inlocuieste carnea de porc cu carne slaba de curcan sau de pui, prajiturile de la cofetarie cu deserturi facute in casa, salata de boeuf cu maioneza cu salata de legume, dar si cartofii prajiti cu legumele sotate. Nu pune lapte bogat in grasimi in piure, ci alege unul mai slab, renunta la paine, dar si la sosuri.

Planifica-ti mesele inca de dimineata – fa-ti un plan bine pus la punct si nu te lasa cuprins de magia sarbatorilor, astfel incat sa te trezesti ca te asezi la masa si te ridici abia dupa ce infuleci cate putin din toate. Alege preparatele pe care vrei sa le consumi in ziua cu pricina si imparte-le pe parcursul intregii zile, astfel incat sa nu le mananci pe toate la aceeasi masa.

De exemplu, poti manca salata din legume fierte la micul dejun, la pranz poti alege sarmalele din carne de curcan (fara smantana, care mareste considerabil aportul caloric), iar la cina poti manca friptura din piept de pui. Intre mese, poti manca o portie mica de desert facut in casa – de pilda, o felie de placinta raw-vegana ori o salata de fructe.

Nu manca tot ce ti se pune in farfurie – daca mergi in vizita si esti indemnat sa mananci din toate preparatele care se regasesc pe masa, refuza in mod politicos, scuzandu-te ca tii un regim alimentar recomandat de medic. In acest fel, refuzi gazda intr-un mod politicos, fara sa o jignesti.

Totodata, si din preparatul consumat poti alege sa renunti la anumite portiuni pentru a reduce aportul caloric. De exemplu, daca indepartezi pielea de pe curcanul preparat la cuptor, vei elimina 50 de calorii. Si piureul servit alaturi de friptura poate fi lasat in farfurie pentru ca asocierea acestuia cu carnea nu face altceva decat sa ne ingrase.

Daca respecti aceste reguli cu strictete, in mod cert nu vei acumula kilograme in plus in perioada sarbatorilor. De asemenea, este foarte important sa faci si miscare in aceasta perioada, pentru a arde caloriile consumate. Plimbarile dupa masa, exercitiile fizice facute seara si antrenamentele mai intense de dupa sarbatori te vor ajuta sa arzi caloriile, astfel incat sa reduci riscul de ingrasare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0