Ce sa mananci de post daca esti supraponderal

Postul te poate ingrasa, iar daca esti supraponderal, orice kilogram in plus este daunator. Iata de ce ne predispune postul la ingrasare, dar si cum putem evita acumularea kilogramelor in plus in timpul posturilor de peste an.

Daca am adopta o dieta echilibrata in timpul postului, riscul de ingrasare ar fi inexistent. Insa cei mai multi dintre noi facem alegeri gresite in timpul postului, favorizand astfel acumularea kilogramelor in plus.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu inlocuiesti proteina animala – proteinele mentin senzatia de satietate pret de 4-6 ore, in comparatie cu carbohidratii, care sunt digerati in 1-4 ore. Asta inseamna ca proteinele iti vor potoli foamea pentru cateva ore. In timpul postului, cand proteinele animale din carne sau branza sunt interzise, le poti inlocui cu proteine vegetale din linte, nuci, hummus sau tofu. In zilele cu dezlegare la peste, consuma neaparat o portie de peste cu legume preparate pe gratar sau la aburi.

Mananci prea multe alimente bogate in amidon (carbohidrati) – pentru a-ti potoli foamea in zilele de post, iti orientezi atentia catre portii mari de cartofi sau paste, care sunt bogate in continutul caloric, dar sunt totodata si digerate mai rapid. Asta inseamna ca vei fi nevoit sa mananci din nou la scurt timp, chiar daca ai consumat o masa bogata in calorii. Alege, mai degraba, legume fara amidon, orientandu-ti atentia catre alimentele precum fasolea.

Mananci prea multe alimente procesate – pateul vegetal, zacusca din comert, dar si mozzarella vegetariana sau alte produse alimentare similare nu numai ca sunt nesanatoase, insa te si ingrasa, fiind bogate in cantitatea de zahar si in grasimi nesanatoase. Incearca sa mananci, in timpul postului, alimente cat mai naturale si mai putin procesate.

Ai senzatia ca mancarurile vegetariene sunt mai sarace in calorii, asa ca mananci mai mult – cu toate ca alimentele vegetariene sunt sanatoase, acestea pot avea un aport caloric destul de mare. Nucile si uleiurile vegetale vin cu multe calorii la pachet. De pilda, o cana de varza kale fiarta contine nu mai mult de 35 de calorii, insa daca sotezi varza kale in ulei de masline, ai obtinut un preparat cu un aport caloric de 275 calorii.

De asemenea, daca adaugi avocado in sandvisul pe care il mananci la micul dejun, ar trebui sa stii ca acesta poate aduce un surplus de 300 de calorii.

Mananci gustari cu multe calorii – daca nu consumi alimente satioase, mai mult ca sigur te vei lupta pe toata perioada postului cu senzatia de foame. Iar foamea te va face sa iei decizii gresite – iti vei potoli adesea apetitul crescut consumand gustari de post hipercalorice. Salamul de biscuiti de post, biscuitii, covrigeii, nucile si sticks-urile te vor face sa uiti de foame, insa vor contribui la rotunjirea formelor tale. Alege, mai degraba, fructele precum banana sau para pentru a alunga foamea.

Ce sa mananci in timpul postului daca esti supraponderal

Daca te lupti deja cu kilogramele in plus, e indicat ca in post sa fii mai vigilent decat de obicei in ceea ce priveste alimentele consumate. Asta pentru ca pericolul de ingrasare este mai mare in aceasta perioada.

Iata cateva recomandari pentru perioada postului:

Mic dejun: ovaz cu scortisoara, ovaz cu para coapta, toast cu avocado si legume, paine prajita cu masline si tofu, paine prajita cu unt de arahide, paine prajita cu zacusca de casa, spanac cu tofu trase la tigaie.

Pranz/ Cina: salata de fasole alba cu legume, salata de quinoa cu legume, lipie cu hummus (se pot adauga masline, rosii, patrunjel), supa de linte, ciuperci la cuptor, tocana de legume, tocana cu linte, salata de naut cu legume, cartof dulce la cuptor.

Gustare: 1 fruct, 1-2 legume, 10 migdale, 3 linguri de merisoare deshidratate, 10 masline negre, 1 cana de piure de dovleac cu scortisoara.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0