Cate calorii au cele mai populare gustari nesanatoase?

Te lupti cu kilogramele in plus, dar gustarile precum croissantele ori batoanele de ciocolata sunt slabiciunea ta? Iata cate calorii au gustarile nesanatoase cu care iti sabotezi silueta, dar si cu ce le poti inlocui!

Daca la mesele principale mananci piept de pui la gratar cu salata, insa pe post de gustare devorezi un baton de ciocolata sau chips-uri, nu e de mirare ca nu reusesti sa scapi de kilogramele in plus. Unele gustari au o densitate calorica extrem de mare, chiar daca aparent sunt inofensive – iata cate calorii au, in medie, cele mai populare gustari nesanatoase!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Croissantul cu ciocolata – un croissant de dimensiuni obisnuite poate avea pana la 425 de calorii, dintre care 220 de calorii provin din grasimi. Asta inseamna ca aportul caloric al unei asemenea gustari se apropie de cel potrivit unei mese principale din zi. Daca alaturi de croissant bei si un cappuccino, adaugi inca 120 de calorii – asta daca nu folosesti toppinguri precum caramelul sau ciocolata pentru a aromatiza bautura.

Data viitoare cand ai nevoie de o gustare si te bate gandul sa iti iei un croissant si un cappucino, alege mai degraba un pahar de apa sau un ceai verde, alaturi de cativa crackersi cu seminte.

Baton de ciocolata – si un baton de ciocolata are un aport caloric de peste 450 de calorii, asa ca nu este recomandat persoanelor supraponderale. Mai bine inlocuieste-l cu un baton facut de tine, acasa, din fulgi de ovaz si fructe deshidratate. In acest fel, nu numai ca restrictionezi din punct de vedere caloric gustarea, insa te asiguri si ca este facuta din ingrediente 100% naturale.

Fursecuri – 100 de grame de fursecuri pot avea pana la 500 de calorii – aport caloric foarte mare pentru o simpla gustare. Renunta la cookies-urile din comert si prepara-ti, atunci cand iti este pofta de fursecuri, unele de casa, mai sanatoase si cu mai putine calorii. Amesteca 250 g de sos de mere cu 1/3 cana de faina integrala si pune aluatul obtinut in tava, pe hartie de copt. Coace fursecurile si vei obtine o gustare mai sanatoasa si mai saraca in calorii, comparativ cu fursecurile cu fulgi de ciocolata din comert.

Chipsuri din cartofi – 100 de grame de chipsuri din cartofi vin la pachet cu aproximativ 500 de calorii. Inlocuieste aceasta gustare cu o mana de migdale ori cu o mana de nuci – nu numai ca au un aport caloric mai mic, insa totodata contin si nutrienti esentiali printre care acizii grasi Omega 3.

Biscuiti cu ciocolata – biscuitii cu ciocolata au, de asemenea, un aport caloric destul de mare. O portie de 3 biscuiti de dimensiuni reduse are 160 de calorii, insa de cele mai multe ori, portiile de biscuiti nu se rezuma la 3. Renunta la gustarea aceasta nesanatoasa si mananca, mai degraba, o banana. Daca simti pofta de ceva mai deosebit, paseaza banana si serveste-o cu putin unt de arahide si cu un praf de scortisoara – gustos, sanatos, dar si foarte satios.

Pateu cu branza sau merdenea – produsele de patiserie precum merdenelele sau pateurile nu numai ca sunt extrem de bogate in calorii, insa contin si grasimi nesanatoase din belsug, acestea fiind facute cu margarina.

O merdenea cu branza poate avea pana la 500 de calorii, dintre care o cantitate mare provin din grasimi. Daca asociezi merdeneaua cu un pahar de suc, creezi o adevarata “bomba” calorica. Evita asemenea gustari fie ca ai sau nu probleme cu greutatea, intrucat sunt extrem de nesanatoase. Mai degraba, mananca betisoare de morcov proaspat, cu hummus preparat de tine, acasa. In acest fel, limitezi aportul caloric, dar totodata ai parte de o gustare hranitoare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0