4 diete populare care te vor inspira

Ai incercat majoritatea dietelor si nu te-a inspirat niciuna pana acum, ca sa poti introduce in viata ta un plan alimentar menit sa te ajute sa scapi de kilogramele in plus? Iata patru diete populare si interesante, pe care ar trebui sa le incerci, daca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus.

Dieta OMNI (The Omni Diet)

Dieta OMNI a fost creata de Tana Amen si este un mix intre dietele bazate pe vegetale si dietele proteice. Promite sa te mentina satul tot timpul, insa vei slabi cateva kilograme in doar doua saptamani.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ce ai voie sa mananci:

-legume proaspete ( de toate, in afara de cartofi!  deci poti manca : dovlecei, telina, cartof dulce, morcovi, pastarnac, fasole verde, praz, andive, sfecla etc)

-  fructe in cantitati moderate( cam unul pe zi, preferabil un mar sau o jumatate de ananas sau un kiwi)

- carne slaba de pui sau de vita si fructe de mare

-  oua, nuci si semnite crude, ulei de masline, migdale sau de  cocos( o lingurita pe zi)

Ce nu ai voie sa consumi:

cereale (singura exceptie este quinoa)

- preparate cu gluten

-  zahar si indulcitori sub orice forma

- soia, porumb, malai, gris, pesmet

Dieta Mic Dejun (The Big Breakfast Diet)

Autoarea dietei, Daniela Jakubowicz, ne spune ca poti manca absolut orice iti doresti, cu conditia sa fie la prima masa a zilei. Ceea ce inseamna ca nu vei mai putea sari peste micul dejun! 

Explicatia este ca metabolismul tau lucreaza diferit pe parcursul zilei, iar dimineata este momentul cand ai nevoie de cea mai mare cantitate de energie, pe care sa o poti consuma pe tot parcursul zilei.

Un mic dejun ideal pentru aceasta dieta este format din 70% proteine, 20% carbohidrati si 10% dulciuri. In schimb, nu vei putea manca desert sau carbohidrati la pranz sau cina, cand te vei concentra doar  pe multe legume si fructe, cat mai slabe caloric.

Dieta care incurajeaza grasimea maro (Brown Fat Revolution Diet)

Dr. James R. Lyons, creatorul dietei, subliniaza diferenta dintre grasimea galbena, cea care ne face sa aratam neatragatori si care este periculoasa pentru sanatatea organismului, si grasimea maro, mai sanatoasa si cu un rol bine definit in organism.

Asadar, dieta sustine grasimea maro, care va inlocui treptat si va elimina grasimea galbena. Vei  pune foarte mare accent pe exercitiile fizice care intaresc musculatura, iar pe plan alimentar vei alterna zile de proteine, cu zile de carbohidrati.

Trebuie sa mananci 6 mese pe zi, doua dintre ele fiind inainte si dupa antrenament. O zi pe saptamana este ziua permisiva, cand poti manca ce vrei, evident, cu oarecare limite. Principalii carbohidrati recomandati sunt paine, pastele si crealele integrale, dar si legumele si fructele bogate in carbohidrati.

Ca proteine, ai grija sa alegi mereu carne slaba  si pestele bogat in grasimi sanatoase.

Dieta de 17 zile

A fost creata de Dr. Mike Moreno si se bazeaza pe ideea jonglarii cu numarul de calorii consumate zilnic, pentru a mentine organismul intr-o stare continua de alerta, pregatit sa arda mereu orice cantitate de grasimi si sa proceseze orice cantitate de hrana.

Dieta presupune alternarea a 4 cicluri a cate 17 zile, fiecare cu recomnadari specifice privind diferite cantitati de calorii si diferite combinatii de alimente. Ca regula generala sunt interzise zaharul, alimentele procesate, fainoasele, alimnetele sarate sau prajite. 

Ciclul 1 este si cel mai strict, doar 1.200 de calorii pe zi, dar vei slabi intre 4 - 6 kg, in  apa, dar si grasimi. Poti consuma pui, curcan,  oua, somon, ton, iaurturi, cantitati mici de ulei de masline, dar si  mere, pere, portocale, fructe de padure (ai voie 2 portii de fructe si numai inainte de ora 14) si legume de orice fel. cand iti e foame si intre mese poti consuma ceai verde.

Clclul 2 iti permite zilnic 1.500 de calorii si slabesti 2- 3 kg, dar isi propune ca tu sa-ti  restabilesti metabolismul, printr-o strategie care implica cresterea si descresterea consumului caloric pentru a stimula arderea grasimilor. Fata de primul stadiu, grasimile se reduc la o portie si se adauga 2 portii de carbohidrati sanatosi: asadar, pe langa lista pentru primul ciclu, se adauga cereale, carne de vita, porc si miel, quinoa, orez brun. 

Ciclul 3 are ca scop principal deprinderea noilor obiceiuri santaoase de alimentatie si stabilizarea greutatii, se adauga  mai multe fructe si cereale integrale, gustari sanatoase din nuci , macadamia, alune, cate un iaurt, cate un mar etc, fiecare gustare avand in jur de  100 de calorii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ciclul 4 se bazeaza pe faptul ca ai capatat deja noi obiceiuri dietetice  sanatoase, pe care trebuie sa le urmezi de acum toata viata, dublate de exercitii fizice zilnice miscare, hidratare, somn, odihna si relaxare.

Mult succes, sanatate si inspiratie!

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0