Suplimentele din ulei de peste au anumite beneficii dupa un infarct miocardic

Studiile arata ca suplimentele cu Omega 3 din ulei de peste pot sa reduca usor riscul de deces dupa insuficienta cardiaca sau dupa un infarct miocardic recent, insa acestea nu previn bolile coronariene (afectiunile inimii), arata Asociatia Americana a Inimii (AHA).

Multi adulti aleg sa ia suplimente cu Omega 3 din uleiul de peste de mare adancime, potrivit unui sondaj de opinie facut de autoritatile americane. Suplimentele cu Omega 3 contin EPA si DHA, doua tipuri de acizi grasi esentiali Omega 3.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Specialistii americani mai spun ca exista unele beneficii in urma administrarii de suplimente pe baza de ulei de peste pentru anumiti pacienti. Chiar daca acestea nu previn un al doilea atac de cord, administrarea unei cantitati de aproape un gram pe zi de Omega 3 ar putea reduce decesele de pe urma bolii cardiace coronariene (numita uneori si cardiopatie ischemica) si de moarte subita cardiaca cu aproximativ 10%.

Recomandarile expertilor americani sunt legate si de faptul ca pacientii cu insuficienta cardiaca ar putea avea si ei de beneficiat de pe urma suplimentelor cu ulei de peste. In cazul insuficientei cardiace, muschiul inimii (miocardul) se straduieste sa pompeze o cantitate suficienta de sange in corp.

Expertii mai spun ca un consum regulat de peste gras (precum somonul si tonul) ramane, totusi, cea mai buna modalitate de a obtine o cantitate suficienta de acizi grasi Omega 3. Alte alimente care iti asigura doze bune de Omega 3 sunt semintele de in, semintele de chia, uleiul de rapita (canola).

Statisticile arata ca oamenii nu au un aport suficient de Omega 3 si nu isi iau din alimentatie suficienti acizi grasi. Daca nu se intampla sa respecti recomandarile medicilor nutritionisti in privinta consumului de peste gras sau daca nu iti place pestele gras ori esti vegetarian, ai alte optiuni, cum ar fi alimentele imbogatite cu Omega 3 si suplimentele.

Exista dovezi stiintifice puternice care arata ca acizii grasi Omega 3 pot sa reduca semnificativ trigliceridele din sange. Totodata, Omega 3 sunt responsabili de o usoara imbunatatire a valorilor colesterolului HDL (sau colesterolul "bun"). Atentie, insa, la cantitatea de Omega 3 pe care o ingerezi: pentru ca sunt, totusi, grasimi, s-a observat in multe studii ca acesti acizi grasi cresc usor nivelul de colesterol LDL.

Cum poti introduce in dieta suplimentele cu ulei de peste

Daca nu mananci, de regula, una sau doua portii de peste gras de mare adancime pe saptamana, ar fi bine sa discuti cu medicul tau si sa iei in considerare ideea de a lua un supliment pe baza de ulei de peste. Iata cateva lucruri de care trebuie sa tii cont inainte:

Doza

Recomandarile in ceea ce priveste acizii grasi Omega 3 EPA si DHA pot varia, in functie de varsta pacientului si de starea lui de sanatate. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda un aport zilnic de 0,2 - 0,5 grame de EPA si DHA combinati, insa este posibil sa fie necesar sa cresti doza daca esti insarcinata, alaptezi sau ai un risc de boala coronariana. Cel mai indicat este sa discuti cu medicul tau curant, pentru ca el sa iti recomande doza.

Forma

Suplimentele cu ulei de peste sunt disponibile sub mai multe forme, cum ar fi esteri de etil, r-trigliceride, acizi grasi liberi si fosfolipide. Suplimentele cu formula superioara de r-trigliceride (rTG) au biodisponibilitate crescuta, comparativ cu cele care contin esteri de etil. Asa ca incearca sa alegi un supliment cu ulei de peste care este disponibil sub forma de r-trigliceride, pentru ca esterii de etil nu sunt atat de bine absorbiti in corp.

Concentratia

Multe suplimente contin pana la 1000 mg de ulei de peste, dar doar un procent mic de acizi EPA si DHA. Citeste cu atentie eticheta si alege un supliment care sa contina cel putin 500 mg de EPA si DHA la 1000 mg de ulei de peste.

Puritatea

Citeste cu atentie eticheta produsului, pentru ca multe suplimente cu ulei de peste nu contin ceea ce se presupune ca ar contine. Pentru a evita aceste produse, alege un supliment care are un standard de puritate.

Momentul ideal pentru a fi administrate

Alte grasimi din alimentatia ta ajuta la absorbtia acizilor grasi Omega 3 in organism, prin urmare, cel mai bine ar fi sa iei suplimentele cu ulei de peste in timpul unei mese care contine grasimi (iaurt, avocado, etc.). Studiile arata ca absorbtia EPA din uleiul de peste a fost semnificativ imbunatatita (de la 69% la 90%) prin faptul ca suplimentul a fost ingerat la o masa bogata in grasimi.

Retine!

Pentru a evita posibilele efecte adverse sau interactiuni cu medicamentele pe care le iei pentru alte afectiuni, cere sfatul medicului tau curant inainte de a lua suplimente.

 

Ai suferit un infarct sau un accident vascular si te temi de o recidiva? Valorile mari ale colesterolului favorizeaza riscul de reaparitie a evenimentelor cardiovasculare majore!

 

Nu-ti pune viata in pericol! si poti beneficia de un consult de specialitate gratuit!

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • American Heart Association - https://www.heart.org/en/news/2018/05/01/fish-oil-supplements-provide-some-benefit-after-heart-attack-heart-failure
  • World Health Organization - http://www.who.int/nutrition/topics/5_population_nutrient/en/index13.html
  • Studiul "Absorption of eicosapentaenoic acid and docosahexaenoic acid from fish oil triacylglycerols or fish oil ethyl esters co-ingested with a high-fat meal.", publicat in Biochemical and Biophysical Research Communications, autori Lawson LD, Hughes BG.

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0