Sfaturi de calatorie pentru cei care au colesterolul mare

Planificarea din timp reprezinta cheia succesului atunci cand calatoresti. Fie ca zbori peste hotare cu avionul, fie ca pleci in tara in concediu, incearca aceste trucuri pentru a nu distruge toate eforturile pe care le faci pentru a reduce nivelul colesterolului.

Cand ai colesterolul marit, fa-ti timp pentru a te pregati pentru calatorie, inainte ca avionul sa decoleze sau inainte de a te urca in masina ori tren, deoarece in acest fel, iti vei lua "planul" cu tine, oriunde ai merge. Tine cont de aceste recomandari, nu uita sa iti iei medicamentele prescrise de medic si respecta intocmai indicatiile lui.

Ia-ti gustarile la pachet

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca alegi sa calatoresti cu masina, autobuzul sau trenul, specialistii te sfatuiesc sa iei la pachet, intr-o mica lada frigorifica, multe gustari sanatoase, cum ar fi felii de morcovi, hummus, lipie, nuci si seminte si cateva mere. Ca sa iti fie mai usor si mai la indemana, pastreaza-le in pungi sau recipiente mici.

Urmeaza sa zbori cu avionul? Chiar daca nu poti sa treci de controale cu lichide si anumite alimente, poti lua cu tine gustari sanatoase, precum batoanele de cereale (granola), mere si nuci, cu care vei putea trece de porti, in aeroport. Sau, daca nu ai avut timp sa le pregatesti de acasa, cumpara astfel de gustari sanatoase dupa ce ai trecut de controalele de securitate.

O cercetare publicata in "Canadian Medical Association Journal" arata ca o dieta bogata in grasimi mononesaturate care provin de la nuci (si de la avocado si uleiul de floarea-soarelui) nu doar ca scade nivelul colesterolului LDL ("rau"), ci si creste nivelul colesterolului HDL (cel considerat "bun") si reduce riscul de boli cardiovasculare.

Nu uita sa iei cu tine si o sticla cu apa

Apa este cea mai buna sursa de hidratare, spun specialistii, iar bauturile indulcite ar trebui considerate mai degraba o amenintare la adresa sanatatii si nu o sursa de hidratare. Investeste intr-o sticla portabila de apa, pe care o poti reumple, in loc sa cheltui banii pe apa imbuteliata.

Atentie: daca ai ales sa calatoresti cu avionul, este posibil ca la controalele de securitate sa nu ti se permita sa treci cu apa asupra ta. Umple sticla dupa ce ai trecut de ele. Daca ai ales sa calatoresti cu masina, poti depozita apa intr-o lada frigorifica si in frigider, la hotel, odata ce ai ajuns la destinatie.

Alege sa te cazezi intr-un loc care iti ofera si o bucatarie

Vei manca mai sanatos in concediu daca ai un frigider in care iti poti pastra gustarile si alimentele, precum fructele, legumele si carnea slaba. Nu trebuie sa mananci in oras sau la restaurant la fiecare masa. Rezerva-ti o cabana sau un apartament care are si o bucatarie mica si in acest fel vei economisi bani, calorii si grasimi, iar in acelasi timp vei putea sa respecti chiar mai bine dieta ta menita sa reduca valoarea colesterolului.

Fii activ chiar si in concediu

Printre numeroasele strategii care te ajuta sa reduci nivelul colesterolului se numara si activitatea fizica. Asa ca e bine sa faci o prioritate din a face miscare, chiar si atunci cand calatoresti. Trebuie doar sa cauti cele mai bune ocazii pentru a face miscare, macar 30 de minute pe zi:

Daca ai perioade mari de asteptare intre doua zboruri, fa plimbari lungi prin multime.

Profita de piscina ori de sala de fitness a hotelului sau alege exercitii video de pe internet si incearca sa faci miscare in camera de hotel.

Parcheaza putin mai departe, de fiecare data cand mergeti intr-un loc nou sau stii ca veti face o oprire; toti pasii pe care ii vei face vor contribui la reducerea colesterolului.

Planifica o drumetie sau o plimbare pentru a vedea obiectivele turistice; chiar daca scopul tau este sa te relaxezi pe plaja, tot te poti bucura de plimbarile pe malul marii, pe care le poti face dimineata sau seara, iar in acelasi timp vei reduce nivelul colesterolului.

Inscrie-te la cateva cursuri - concediul sau calatoriile peste hotare pot fi un moment excelent pentru a te relaxa si pentru a te rasfata; aloca o suma de bani unor activitati sau cursuri si incearca ceva nou, cum ar fi orele de yoga pe plaja, o excursie cu bicicleta intr-o zona rurala cu obiective istorice sau un curs de dans de societate, care arde calorii.

Inainte de a pleca, fa-ti "aprovizionarea" cu medicamente si suplimente

Medicamentele pentru reducerea colesterolului functioneaza cel mai bine daca le iei intocmai asa cum ti-au fost prescrise - asta inseamna sa le iei dupa un anumit program, asa ca nu trebuie sa uiti sa iti iei tratamentul chiar daca esti in vacanta si calatoresti cateva zile.

In cazul in care medicul ti-a prescris suplimente menite sa reduca valoarea colesterolului, ia-le intocmai asa cum te-a sfatuit. Pe langa suplimentele cu Omega 3, care reduc valoarea trigliceridelor, exista si alte substante active care te ajuta sa reduci nivelul colesterolului. De exemplu, monacolina K este un compus chimic benefic, care pare sa scada nivelul colesterolului. Acest ingredient se gaseste in unele statine si are efect hipolipemiant, insa este continut si in unele suplimente orale pe baza de drojdie de orez rosu japonez.

Exisa dovezi, in urma unor ample cercetari*, ca drojdia de orez rosu este folosita cu rezultate bune in tratarea hiperlipidemiei (valorilor mari ale colesterolului). Studiile arata ca drojdia de orez rosu contine cantitati mari de monacolina K si ca acest tip de drojdie poate sa scada nivelul de colesterol seric total, nivelul LDL-colesterolului (asa-numitul colesterol rau) si nivelul trigliceridelor.

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează , iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

Sursa foto: Shutterstock

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

*Mayo Clinic - https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-red-yeast-rice/art-20363074

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0