Remedii naturale in lupta pentru un nivel sanatos al colesterolului - cum sa faci fata dislipidemiei cu ajutorul suplimentelor

In ciuda renumelui nu tocmai fericit, colesterolul este esential pentru buna functionare a organismului nostru. Atunci cand vorbim despre colesterol nu ne referim doar la acele grasimi din sange ale caror valori trebuie sa fie mereu monitorizate, pentru a preveni un infarct sau accident vascular cerebral. De fapt, colesterolul este prezent in fiecare celula din organismul nostru si este implicat in foarte multe functii vitale. De aceea, este extrem de important sa ii intelegem rolul, pentru a putea aborda corect si timpuriu orice schimbare ce poate sa apara pe buletinul de analize.


  
Colesterolul este o componenta esentiala a membranelor celulare, asigura integritatea celulelor si functionarea optima a acestora. Atunci cand colesterolul creste sau scade, fluctuatiile se resimt chiar si la nivel celular, ceea ce poate afecta capacitatea noastra de a metaboliza si de a produce energie.

O curiozitate pentru multi dintre noi este importanta pe care o are colesterolul in procesele hormonale. Fiind stocat in glandele suprarenale, in ovare si in testicule, acesta este transformat in hormoni steroidieni, cu rol vital in buna functionare a digestiei, sanatatii sistemului osos, echilibrului hormonal, si chiar starii de spirit si sanatatii mintale. Mai mult decat atat, hormonii steroidieni influenteaza si viata sexuala, precum si cresterea sau scaderea in greutate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Din punctul de vedere al digestiei, colesterolul are un rol esential si in buna functionare a ficatului. Organismul uman foloseste colesterolul pentru a produce bila, care la randul ei ajuta sistemul digestiv sa functioneze in parametri normali si sa proceseze corect alimentele ingerate, in special grasimile.

Cu un rol atat de important in tot ceea ce inseamna sanatatea si echilibrul organismului, devine cu atat mai vital sa acordam colesterolului o atentie sporita si sa luam masuri la timp, atunci cand observam ca valorile acestuia nu se inscriu in limitele recomandate. Citeste aici care sunt valorile normale ale colesterolului, in functie de varsta si sex.

Hipercolesterolemia: efectele excesului de colesterol

Cresterea colesterolului si/ sau a trigliceridelor peste anumite valori poarta numele de dislipidemie si este un factor de risc important pentru aparitia bolilor cardiovasculare. La pacientii cu dislipidemie, adica valori prea mari ale colesterolului “rau” LDL si prea mici ale colesterolului “bun” HDL, exista riscul ca grasimile din sange sa se depuna de peretii arterelor. 

Apare astfel ateroscleroza, caracterizata de depunerea placilor ateromatoase pe peretii vaselor de sange si oxidarea acestora. In timp, aceste doua procese duc la ingustarea arterelor, limitarea circulatiei sangelui si favorizarea aparitiei chegurilor de sange.

Complicatiile implica aparitia unor evenimente sau afectiuni cardiovasculare precum accidentul vascular cerebral, infarctul miocardic, angina pectorala, hipertensiunea arteriala, boala vasculara periferica, boala renala cronica, boala carotidiana. 

Totodata, valorile mari ale colesterolului pot crea un dezechilibru al bilei, crescand riscul de dezvoltare a calculilor biliari, una dintre principalele cauze ale colecistitei si interventiilor de colecistectomie.

CholeRice + ChoLive: modalitatea naturala de mentinere a nivelurilor sanatoase de colesterol

Pentru multi pacienti diagnosticati cu dislipidemie, suplimentele cu nutrienti extrasi din surse naturale reprezinta prima optiune de tratament si preventie a complicatiilor. Atunci cand afectiunea se agraveaza sau este depistata intr-un stadiu mai avansat, medicii recurg la tratamente medicamentoase de sine statatoare sau combinate cu suplimente ce potenteaza efectele benefice.

Controlul riscului de ateroscleroza, prin mentinerea unor niveluri sanatoase ale colesterolului, vizeaza doua mari directii, la fel de importante, ce se completeaza si imbunatatesc astfel rezultatele: scaderea cantitatii crescute de colesterol din sange si protectia antioxidanta a lipidelor din sange. Asa cum mentionam mai sus, ateroscleroza presupune atat depunerea colesterolului pe peretii arterelor, cat si oxidarea acestuia. De aceea, un supliment cu adevarat eficient, precum CholeRice + ChoLive, vizeaza simultan ambele efecte.
 
Unul dintre principalele ingrediente din nutraceuticul CholeRice + ChoLive este extractul din drojdie de orez rosu, o sursa de monacolina K, substanta cu efecte de reducere a valorilor colesterolului similare cu cele ale statinelor. Extractul este obtinut prin fermentarea orezului cu drojdia Monascus purpureus, ce ii ofera culoarea rosu-purpuriu. Monacolina K inhiba activitatea enzimei numita HMG-CoA reductaza, reducand astfel cantitatea de colesterol produsa de catre ficat si eliberata in sange.

Componenta CholeRice are la baza monacolina K in forma biochimica hidroxiacida, ce nu necesita transformare in organism pentru a-si manifesta efectele, fiind cea mai activa forma impotriva colesterolului „rau” LDL. De asemenea, doar monacolina K in forma hidroxiacida permite corpului sa utilizeze coenzima Q10 existenta in organism sau furnizata din alimente, fara a fi necesara suplimentarea acesteia. 

Componenta ChoLive vizeaza aspectul antioxidant, reducand evolutia componentei oxidative a procesului de ateroscleroza si hiperagregarea plachetara, ce favorizeaza fromarea de trombi. Substantele active integrate in produs sunt hidroxitirozol, vitamina E si astaxantina. CholeRice + ChoLive contine 30 mg hidroxitirozol din 190 mg extract din masline, echivalentul unui consum zilnic de 132 ml ulei de masline de inalta calitate. Vitamina E este prezenta intr-o concentratie de 10 mg, ce asigura 83% din aportul zilnic recomandat. Nu in utltimul rand, astaxantina din formula patentata AstaREAL®, este extrasa din culturile de microalga Haematococcus pluvialis printr-o tehnologie speciala ce ii permite sa ajunga la maturitate avansata, asigurandu-se astfel o concentratie maxima de substanta activa. 

Recomandari pentru un stil de viata sanatos pentru protectie cardiovasculara

Protectia sistemului cardiovascular trebuie sa fie un stil de viata, cu eforturi pe termen lung, ce vizeaza in special preventia afectiunilor. Mai ales fiindca dislipidemia si ateroscleroza nu sunt doar afectiuni ale varstnicilor, asa cum inclinam sa credem, ci isi pot face simtita prezenta la orice varsta, chiar si din copilarie. Printre factorii de risc pentru afectiuni cardiovasculare se numara atat factori pe care nu ii putem influenta, precum mostenirea genetica, varsta sau sexul, dar si factori asupra carora putem interveni: stilul de viata, alimentatia, aportul de nutrienti esentiali, sedentarismul, viciile precum fumatul si excesul de alcool.

In privinta alimentatiei, trebuie sa acordam o atentie sporita aportului de grasimi, in special cele saturate si trans, provenite mai ales din produsele de patiserie si cofetarie din comert, produse semi-preparate, margarina, alimentele prajite, alimentele de tip fast-food, orice produs care contine uleiuri vegetale hidrogenate. Avem insa nevoie de grasimi sanatoase, asadar trebuie sa ne orientam catre cele nesaturale, provenite din ulei de masline, avocado, nuci, floarea soarelui, peste gras (somon, ton, macrou, hering sau sardine). 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Daca la analizele de rutina (care ar trebui sa fie recomandate de medic si repetate cel putin o data pe an) observam valori crescute ale colesterolului LDL si trigliceridelor si stim ca exista in familia noastra cazuri de dislipidemie, ateroscleroza, infarct sau accident vascular cerebral, trebuie sa luam din timp masuri pentru reducerea acestor valori. Un prim pas as fi adaptarea stilului de viata, alaturi de suplimentarea cu substante naturale, ce pot ajuta la mentinerea colesterolului in limitele recomandate. Sunt de preferat suplimentele de calitate, cu o biodisponibilitate crescuta, cu Omega 3 (DHA si EPA), monacolina K din drojdie de orez rosu, antioxidanti precum hidroxitirozol, vitamina E si astaxantina. Un supliment complex, precum CholeRice + ChoLive, poate asigura mai multi astfel de nutrienti intr-o singura capsula, cu beneficii complementare.

Nu in ultimul rand, se recomanda miscarea regulata cu activitati tip “cardio”: mers alert, alergare usoara, jogging, aerobic, exercitii in apa (aqua gym). In functie de varsta si de stilul de viata, se recomanda intre 30 de minute si o ora de miscare pe zi, chiar mai mult in cazul persoanelor sedentare ce petrec multe ore la birou, in fata calculatorului, pe scaun sau in masina. 


 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0