Preparate la gratar pentru persoanele cu colesterolul marit

Preparatele la gratar sunt preferate indiferent de varsta, insa ce te faci daca ai colesterolul marit? Ei bine, nu trebuie sa renunti la aceasta placere specifica sezonului, ci poti inlocui preparatele la gratar pe care le consumi de obicei cu unele mai sanatoase, care nu iti maresc colesterolul LDL.

Micii si ceafa de porc sunt preferatele romanilor atunci cand vine vorba despre preparatele facute la gratar, insa sunt si cele mai nesanatoase alegeri, mai ales daca ai deja probleme cu colesterolul. Inlocuieste-le cu preparate cel putin la fel de gustoase, insa mult mai sanatoase si sarace in grasimi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Renunta la ideile preconcepute potrivit carora nu poti face preparate la gratar gustoase fara sa folosesti carne si incearca sa gatesti (si) altfel.

 

Frigarui cu ciuperci si ardei gras

Timp: 40 minute

Ingrediente pentru 4 portii: ¾ cana de ciuperci proaspete, feliate, 2 ardei grasi rosii, 1 ardei gras verde, ¼ cana de ulei de masline, 2 linguri de zeama de lamaie, 1 catel de usturoi, 2 lingurite de cimbru proaspat, maruntit, 1 lingurita de rozmarin proaspat, maruntit, ¼ lingurita de sare, ¼ lingurita de piper

Pregateste gratarul. Curata ciupecile, feliaza-le, apoi pune-le intr-un bol si amesteca-le cu uleiul de masline, cu zeama de lamaie, usturoiul maruntit, rozmarinul, sarea si piperul. Maseaza bine ciupercile cu ingredientele din bol. Pune apoi ciupercile feliate si ardeiul gras pe betele de frigarui si asaza frigaruile pe gratar. Coace-le bine pe ambele parti si serveste-le cat timp sunt calde.

Vanata pe gratar cu rosie si pesto

Timp: 25 minute

Ingrediente pentru 6 portii: 1 vanata de dimensiune medie, ½ lingurita de sare de mare, 6 linguri de sos pesto, 2 rosii mari, 2 lingurite de ulei, 120 g de mozarella, 6 frunze de busuioc proaspat, 1 lingura de otet balsamic, ¼ lingurita de piper proaspat macina.

Pregateste gratarul. Taie vinetele felii, apoi si rosiile. Foloseste uleiul pentru a unge feliile de vanata, apoi acopera-le cu sarea de mare. Coace feliile de vinete pret de 5 minute pe o parte, apoi intoarce-le si mai lasa-le si pe partea cealalta 3-5 minute. Ia apoi feliile de vinete de pe gratar si unge-le cu sosul pesto. Acopera fiecare felie de vanata cu o felie de rosie, apoi cu o felie de mozzarella si cu o frunza de busuioc proaspat. Adauga, daca este cazul, inca putina sare si putin piper.

Somon pe gratar

Timp: 2 h 31 min

Ingrediente pentru 6 portii: 900 g de somon filetat, piper, pudra de usturoi, sare dupa gust, 1/3 cana de sos de soia, 1/3 cana de zahar brun, 1/3 cana de apa, ¼ cana de ulei vegetal.

Asezoneaza somonul cu piper, sare si pudra de usturoi dupa gust. Intr-un bol, amesteca sosul de soia cu zaharul brun, cu apa si ulei vegetal pana cand zaharul se dizolva. Pune fileurile de somon intr-o punga, alaturi de amestecul preparat in bol. Lasa pestele la frigider timp de cel putin 2 ore.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pregateste gratarul apoi unge-l cu ulei si asaza somonul filetat pe gratar. Gateste-l pret de 6-8 minute pe fiecare parte, apoi serveste-l cald.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0