Cum influenteaza dietele vegetariene nivelul colesterolului

O meta-analiza recenta, care a avut in vedere aproape 50 de studii referitoare la alimentatie, sugereaza ca dietele bazate pe plante sunt asociate cu niveluri scazute ale colesterolului total.

Potrivit medicalnewstoday.com, cercetatorii de la trei institutii de profil au facut o meta-analiza si au vazut care sunt efectele pe care le au dietele bazate pe plante asupra nivelurilor lipidelor, colesterolului si trigliceridelor care se gasesc in sange.

stop dislipidemie

Echipa de cercetatori sugereaza ca hiperlipidemia (sau colesterolul marit) poate fi adeseori nediagnosticata si poate fi lasata netratata, iar acesta este unul dintre motivele pentru care poate deveni un factor periculos pentru sanatate. Cu toate acestea, nivelul colesterolului poate fi tinut sub control, cu ajutorul unei diete corespunzatoare si cu ajutorul exercitiilor fizice.

Dietele vegetariene reduc colesterolul

Initiativa cercetatorilor americani si japonezi (din Washington si de la Universitatea Keio din Fujisawa) a fost declansata de lipsa unor studii sau analize care sa tinteasca „asocierea dintre dietele vegetariene si efectele pe termen lung asupra lipidelor plasmatice“. Oamenii de stiinta au examinat 30 de studii observationale si 19 studii clinice, concentrandu-se pe relatia dintre dietele de tip vegetarian si lipidele plasmatice.

Studiile observationale si cele clinice incluse in aceasta meta-analiza s-au axat pe dietele vegetariene, semi-vegetariene si vegane. Termenul de „diete vegetariene“ se refera la dietele care includ produse din carne consumate mai putin de o data pe luna. Termenul „diete semi-vegetariene“ se refera la acele diete care includ produse din carne „mai mult de o data pe luna, dar mai putin de o data pe saptamana“, iar termenul de „diete vegane“ exclude consumul de produse de origine animala. Unele tipuri de diete de tip vegetarian ar putea include oua, produse lactate sau peste.

Cercetatorii au descoperit ca dietele vegetariene, in general, au fost asociate cu niveluri semnificativ mai scazute ale colesterolului total. Studiile observationale au sugerat ca dietele vegetariene au fost asociate cu o concentratie medie a colesterolului total care era mai mica de 29,2 miligrame pe decilitru. In mod similar, studiile clinice au aratat ca adoptarea unei diete vegetariene a avut drept rezultat o concentratie medie a colesterolului total care era mai mica de 12,5 miligrame pe decilitru.

Toate concluziile studiilor au fost inregistrate in comparatie cu o dieta omnivora sau cu una care include carne. Aceste concluzii, spun cercetatorii, sunt in concordanta cu cele raportate de studiile anterioare. Autorii meta-analizei mai au o ipoteza: ca dietele vegetariene influenteaza in mod pozitiv greutatea corpului, precum si starea generala de sanatate, ceea ce poate ajuta la reglarea lipidelor plasmatice.

Acele persoane care au urmat o dieta vegetariana perioade mai lungi de timp „pot avea compozitii corporale mai sanatoase, precum si o mai buna aderare la o dieta vegetariana, ambele putand avea un efect asupra lipidelor din sange“, spun cercetatorii.

Beneficiile imediate pentru sanatate ale unei diete bazate pe vegetale, cum ar fi pierderea in greutate, scaderea tensiunii arteriale si imbunatatirea colesterolului sunt bine documentate in studiile controlate. Totodata, cercetatorii au mai sugerat ca dietele vegetariene pot regla metabolismul si pot preveni riscul de boli cardiovasculare.

 

Ai probleme cu grasimile in sange, si suferi si de diabet? Completează chestionarul disponibil aici, iar dacă te încadrezi în grupa de risc cardiovascular crescut primești un consult de specialitate GRATUIT!

 

Sursa foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0