Ce principii active din suplimente pot fi recomandate pentru sustinerea functiei cardiovasculare

Suplimentele alimentare pot sa iti ajute oasele, muschii si multe alte parti ale corpului. Insa te-ai intrebat vreodata daca pot fi acestea recomandate pentru sustinerea bunei functionari a inimii sau a sistemului cardiovascular?

 

Cercetarile arata ca unele suplimente nutritive ar putea sa reduca valorile colesterolului seric, ar putea imbunatati tensiunea arteriala si ar putea tine sub control alte lucruri care te supun unui risc mare de boala coronariana. Asa ca astazi ne-am gandit sa iti explicam pe scurt ce principii active din suplimentele nutritive pot fi recomandate pentru a sustine functia cardiovasculara.

Mai ales ca, spre deosebire de alte organe cu rata de regenerare mare,  inima are o abilitate mai redusa de refacere, data fiind functia ei permanenta. Intr-o mica masura, are si inima capacitatea  de a crea tesut muscular nou și, eventual, de a se repara. Cu toate acestea, rata de regenerare este atât de lentă, încât nu poate remedia tipul de daune cauzate de un atac de cord de exemplu sau de ischemie a tesutului cardiac. De aceea, vindecarea rapidă care urmează unui atac de cord creează țesut cicatricial în locul țesutului muscular funcțional.

Afla cum unele substante nutritive pot sa iti ajute inima  sa faca fata procesului de regenerare si o functionare optima.

Drojdia de orez rosu

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bogata in monacolina K, drojdia de orez rosu este un remediu folosit de sute de ani in Japonia pentru mentinerea sanatatii cardiovasculare. Monacolina K este o substanta cu formula chimica similara cu cea a statinelor, avand beneficii similare in reducerea nivelului colesterolului rau, prevenind formarea aterosclerozei- rigidizarea vaselor prin procesul inflamator al endoteliului, dublat de oxidarea acestuia. Poti sa iti protejezi inima consumand nato- un fel de mancare japonez bogat in drojdie de orez rosu, in asociere si cu hidroxitirozolul din uleiul de masline, sau poti recurge la un supliment dcare le contine pe amandoua, asa cum este Cholerice.

 

Coenzima Q10 sau CoQ10

Corpul nostru produce in mod natural mici cantitati din aceasta enzima, cunoscuta si ca ubiquinol. Ca supliment nutritiv, coenzima Q10 poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale, fie cand este administrata ca atare, fie cand este luata impreuna cu medicamentele. In plus, alte studii au aratat ca, atunci cand este luata impreuna cu medicamentele pentru insuficienta cardiaca, aceasta coenzima poate sa ajute pacientii sa se simta mai bine in fiecare zi.

Un studiu a aratat ca suplimentele cu coenzima Q10 reduc stresul oxidativ si cresc activitatea enzimelor antioxidante, ameliorand simptomele afectiunilor cardiovasculare. Coenzima Q10 este sigura si bine tolerata de organism, desi exista o forma care se absoarbe mai bine in fluxul sangvin, ubiquinolul.

Niacina

Cunoscuta si sub numele de vitamina B3, niacina este implicata in metabolismul carbohidratilor si al grasimilor (lipidelor). In dozele din suplimentele alimentare, niacina este un vasodilatator puternic, care face ca vasele de sange sa creasca in diametru. Totodata, niacina scade semnificativ si in mod constant valorile colesterolului "rau" (LDL) din sange si pe cele ale trigliceridelor si in acelasi timp creste valorile colesterolului "bun" (HDL). Medicul tau curant iti poate recomanda ce doze de niacina sa iei, in functie de problemele pe care le ai.

Uleiul de peste de mare adancime

Acizii grasi Omega-3 din ulei de peste pot sa reduca nivelurile trigliceridelor (un tip de grasime daunatoare din sange) cu pana la 30%. De asemenea, Omega-3 pot imbunatati tensiunea arteriala. Cea mai buna optiune este sa mananci peste gras, potrivit recomandarilor specialistilor, de cel putin doua ori pe saptamana si ar fi cu atat mai bine daca alegi un peste bogat in acizi grasi Omega-3, precum pestele de la mare adancime (somon). Daca nu esti un fan declarat al pestelui, ia suplimente pe baza de Omega-3, din ulei de peste de mare adancime.

Un studiu a aratat ca un consum regulat de acizi grasi Omega-3, care se gasesc cel mai des in pestele gras, este asociat de o tensiune arteriala mai scazuta, de un profil lipidic mai bun (adica valori mai scazute ale trigliceridelor) si de un risc redus de deces de pe urma bolilor cardiovasculare.

Exista dovezi stiintifice puternice care arata ca acizii grasi Omega 3 pot sa reduca semnificativ trigliceridele din sange. Totodata, Omega 3 sunt responsabili de o usoara imbunatatire a valorilor colesterolului HDL (sau colesterolul "bun"). Atentie, insa, la cantitatea de Omega 3 pe care o ingerezi: pentru ca sunt, totusi, grasimi, s-a observat in multe studii ca acesti acizi grasi cresc usor nivelul de colesterol LDL.

Magneziul

Acesta este un nutrient pe care il putem numi, impropriu, "anti-stres". El practic calmeaza lucrurile, functionand ca un fel de agent care "relaxeaza". Magneziul relaxeaza (adica dilata) arterele, lucru care scade tensiunea arteriala si usureaza munca inimii (muschiul inimii pompeaza sangele mult mai usor). In plus, magneziul ajuta la scaderea glicemiei, un motiv major de ingrijorare pentru diabet si pentru sindromul metabolic, mai ales ca ambele cresc riscul afectiunilor cardiovasculare.

Un studiu a aratat ca administrarea suplimentelor cu magneziu poate reduce tensiunea arteriala si ca acestea sunt benefice pentru functionarea generala a inimii. Un alt studiu a aratat ca aportul de potasiu din alimentatie poate imbunatati si el functionarea inimii, asa ca este bine sa iei magneziul in combinatie cu potasiul.

 

Ceaiul verde

Exista cercetari care arata ca ceaiul verde (atat extractul din frunzele arborelui de ceai, cat si bautura propriu-zisa) poate sa scada colesterolul LDL si sa reduca trigliceridele, in timp ce creste nivelurile colesterolului HDL (considerat colesterolul "bun"). El nu este un supliment, insa poate fi un aliat care te ajuta sa te protejezi de bolile cardiovasculare.

Un studiu a analizat una dintre componentele-cheie ale ceaiului verde, un antioxidant numit EGCG (galatul de epigalocatehina), pentru a vedea capacitatea acestuia de a proteja inima. Studiul arata beneficii semnificative ce apar odata cu consumul a 5-6 cesti de ceai verde pe zi. Extractul de ceai verde este, de asemenea, disponibil ca supliment, sub forma de capsule.

 

Otetul 

Colesterolul cu densitate ridicată . sau colesterolul bun, îndepărtează colesterolul rău din artere și ajută la combaterea atacurilor de cord și a accidentelor vasculare cerebrale. Prin consumul de oțet, creșteți producția de bilă și vă ajutați să vă susțineți ficatul, care sunt ambele foarte importante pentru procesarea și crearea colesterolului bun. Consumul de otet si de ulei de masline pot contribui la sanatatea vezicii biliare, prevenind diskinezia si implicit la combaterea acumularii de colesterol rau in organism.

Zincul

Si zincul pare să aibă efecte protectoare în bolile coronariene și cardiomiopatie, astfel ca alimentele  bogate in zinc precum leguminoase, nuci, cereale integrale, unele lactate fermentate etc.,s-au dovedit ca sustin funcția cardiacă și  previn deteriorarea muschiului cardiac. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Studiul "Effects of green tea and EGCG on cardiovascular and metabolic health.", publicat in 2007 in Journal of the American College of Nutrition, autor Wolfram S.
  • Studiul "Omega-3 Supplements and Cardiovascular Diseases", publicat in 2014 in Tanaffos, autori Azin Mohebi-Nejad, Behnood Bikdelicorresponding.
  • Studiul "Coenzyme Q10 supplementation reduces oxidative stress and increases antioxidant enzyme activity in patients with coronary artery disease.", publicat in 2012 in Nutrition, autori Lee BJ, Huang YC, Chen SJ, Lin PT.
  • Studiul "The role of magnesium in hypertension and cardiovascular disease.", publicat in 2011 in Journal of Clinical Hypertension (Greenwich), autor Houston M.
  • WebMD - https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/supplements-heart-healthy#1

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0