Acidul cafeic: beneficii, efecte secundare si surse naturale

Acidul cafeic este o substanta care se regaseste in toate plantele, printre care si legume, fructe, boabe de cafea, condimentele si orice alt produs alimentar de origine vegetala.

Acidul cafeic are o multime de proprietati benefice pentru organism, printre care si proprietati antiinflamatoare si antioxidante.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acest acid face parte din categoria acizilor hidroxicinaminici, care la randul lor fac parte din marea familie a polifenolilor. La fel ca si ceilalti polifenoli, si acidul cafeic are proprietati antioxidante puternice. Asta inseamna ca are capacitatea de a incetini stresul oxidantiv din organism, luptand totodata cu radicalii liberi produsi de catre acesta. Stresul oxidativ se afla in stransa legatura cu procesul de imbatranire, dar si cu alte probleme grave precum cancerul sau dementa.

Beneficii acid cafeic

O serie de studii au fost facute pentru a afla mai multe despre acidul cafeic. Acestea au dovedit in primul rand ca acidul cafeic este absorbit de catre intestinul subtire in proportie de 90%, dar au confirmat si beneficiile acestuia pentru sanatate.

Reduce riscul de cancer – un studiu a analizat acidul cafeic din cafea si a scos la iveala faptul ca persoanele care consuma zilnic cafea, fie ea si decofeinizata, prezinta risc de cancer colonorectal mai mic decat persoanele care nu consuma zilnic cafea. Cercetatorii sustin ca acest efect al cafelei se datoreaza acidului cafeic.

Previne diabetul – un studiu facut pe soareci a dovedit faptul ca acidul cafeic reduce nivelul de zahar din sange, prevenind astfel afectiunile precum diabetul.

Efect anti-aging – acidul cafeic te mentine tanar datorita proprietatilor sale antioxidante si antiinflamatoare. Aplicat pe fata, acidul cafeic previne aparitia ridurilor si protejeaza pielea de efectele nocive ale radiatiilor UV.

Imbunatateste performantele atletice – un studiu facut recent a dovedit faptul ca acidul cafeic imbunatateste performantele atletice, sporind toleranta organismului la exercitii fizice si combatand oboseala specifica activitatilor solicitante din punct de vedere fizic.

Combate inflamatia cronica – proprietatile sale antiinflamatoare s-au dovedit a fi eficiente in combaterea inflamatiei cronice intrucat suprima enzimele cu efect inflamator din organism.

 

 

Efecte secundare acid cafeic

Nu exista prea multe informatii cu privire la efectele pe care acidul cafeic le are asupra organismului uman, studiile pe baza de suplimente cu acid cafeic fiind facute pe animale.

Nu exista suspiciuni potrivit carora ar fi daunator in cantitati mai mari, insa femeile insarcinate si care alapteaza ar trebui sa evite suplimentele pe baza de acid cafeic intrucat nu se cunoaste impactul pe care acestea il au asupra fatului.

Alimente bogate in acid cafeic

Cafeaua contine cea mai mare cantitate de acid cafeic, insa acesta se regaseste in cantitati suficiente si in alimente precum:

  • Fructele de padure
  • Fructele deshidratate
  • Salvia
  • Cimbrul
  • Scortisoara
  • Menta creata
  • Chimenul
  • Nucsoara
  • Semintele de floarea-soarelui
  • Maslinele negre

Acidul cafeic se regaseste in mod natural in plante asa ca o dieta bogata in fructe, legume, dar si cafea, iti ofera o doza suficienta de acid cafeic. O dieta echilibrata te va ajuta sa te mentii in forma si sa ai o sanatate de fier.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0