Cum poti reduce simplu si rapid riscul de infarct

Afectiunile cardiovasculare sunt extrem de periculoase intrucat pot fi fatale. Asadar, ideal ar fi sa le prevenim, iar daca acestea s-au instalat deja, sa facem tot posibilul pentru a evita evolutia bolii.

Infarctul, una dintre cele mai grave afectiuni cardiace, poate fi prevenit prin cateva schimbari aparent banale ale stilului de viata.

Factori de risc afectiuni cardiovasculare

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru prevenirea afectiunilor cardiovasculare este important sa stii care sunt factorii de risc:

  • Colesterol LDL marit
  • Hipertensiune arteriala
  • Fumatul
  • Obezitate
  • Varsta, sexul si istoricul in familie in ceea ce priveste bolile cardiace (singurii factori de risc care nu pot fi controlati)

Pentru prevenirea infarctului ar trebui tinuti sub control factorii de risc. Vestea buna este ca adoptarea unui stil de viata sanatos este o masura care reduce toti factorii de risc mentionati mai sus.

Schimbari ale stilului de viata care previn infarctul

Renunta la fumat – in primul rand, este esential sa renunti la fumat pentru a preveni infarctul. Fumatorii au sanse duble sa faca infarct, comparativ cu nefumatorii. De asemenea, acestia au sanse mai mici sa supravietuiasca unui infarct, in comparatie cu cei care nu fumeaza.

Scade nivelul de colesterol din sange – colesterolul marit reprezinta un alt mare pericol pentru sanatatea inimii intrucat ingroasa peretii arterelor si poate duce chiar la blocarea acestora. Daca colesterolul LDL, cunoscut ca fiind colesterolul “rau” are valori mai mari de 160, inima este in pericol. Pe de alta parte, daca colesterolul “bun”, adica cel HDL, are valori mai mici de 40, apare din nou riscul marit de infarct.

Trigliceridele din sange nu trebuie sa depaseasca nici ele valoarea de 150. Pentru a reduce nivelul de colesterol din sange, este esential sa adopti o dieta sanatoasa, fara colesterol, fara grasimi saturate si zaharuri rafinate ori alimente bogate in fibre. O dieta bazata pe fructe, legume si surse de grasimi sanatoase precum pestele ori nucile si semintele, va reduce rapid si considerabil valorile colesterolului.

 

 

Mentine tensiunea arteriala sub controlhipertensiunea este o afectiune primejdioasa pentru inima, fiind cea mai des intalnita cauza de infarct. O dieta sanatoasa si un stil de viata activ, precum si reducerea consumului de sare sunt de ajutor in reducerea tensiunii arteriale. In cazurile mai serioase, medicul va recomanda si tratament medicamentos pentru prevenirea unui infarct.

Practica sport – persoanele care nu fac sport cu regularitate prezinta risc crescut de infarct, in comparatie cu persoanele care au un stil de viata activ, din care sportul face parte. Discuta cu medicul inainte de a incepe un program intens de sport, mai ales daca ai deja probleme cardiovasculare – el este in masura sa iti spuna ce sport este mai potrivit pentru tine.

Slabeste – daca te afli printre cei care au probleme cu greutatea, este musai sa slabesti. Scapand de kilogramele in plus, reduci si grasimea din organism, dar se imbunatatesc si valorile colesterolului si scade nivelul de zahar din sange.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Renunta la alcool sau macar limiteaza cantitatea consumataalcoolul in exces creste tensiunea arteriala, deci creste si riscul de infarct.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0