Cum arata dieta pacientului cu angina pectorala

Daca ai fost diagnosticat de medicul tau cu angina pectorala (durere in piept sau angina pectoris), este important sa adopti cateva masuri la capitolul regim alimentar si sa le integrezi in stilul tau de viata, pentru ca acestea te pot ajuta sa iti reduci riscul de infarct miocardic si de accident vascular cerebral.

Daca simptomele tale sunt bine tinute sub control si daca faci aceste schimbari sanatoase in stilul tau de viata, de regula poti duce o viata normala, chiar daca suferi de angina. De aceea, este important sa mananci alimente care contribuie la sanatatea inimii tale. Toate componentele din dieta pacientului cu angina pectorala ar trebui sa fie echilibrate, pentru o sanatate optima a muschiului inimii.

Controleaza dimensiunea portiilor de mancare

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu este vorba de un lucru extrem de complicat. O farfurie normala trebuie umpluta pe jumatate cu legume (frunzoase) de culoare verde, de legume cat mai colorate, cum ar fi spanacul si sfecla rosie. Aceste legume sunt bogate in nutrienti sanatosi, care iti protejeaza inima. Un sfert din suprafata farfuriei poate fi umplut cu proteine slabe si un sfert cu carbohidrati complecsi, cum ar fi cartofii (insa nu prajiti, atentie!), orezul brun si paste din grau integral.

Consuma mai putina carne rosie

Aceasta carne este foarte bogata in grasimi saturate, care pot creste valorile serice ale colesterolului. Poti inlocui carnea rosie cu proteine, cum ar fi pestele facut pe grill sau la cuptor, cu carne de pasare de curte (fara piele, bineinteles) si cu fasole boabe. Tine cont si de regula aceasta: e bine sa nu ai carne la una dintre mese, in fiecare zi.

Alege produse lactate degresate ori cu un continut cat mai mic de grasimi

Opteaza pentru lapte de soia sau lapte degresat, iaurt fara grasimi si branza cu un procent foarte mic de grasime. Produsele lactate sunt bogate in potasiu, ceea ce reduce riscul de accident vascular cerebral, potrivit cercetarilor recente.

Mananca mai multe fructe si legume

Asociatia Americana a Inimii (AHA) recomanda sa mancam cel putin 4-5 cani de fructe si aceeasi cantitate de legume, in fiecare zi. O cana inseamna, cu aproximatie, un fruct sau o leguma de marimea pumnului unei femei.

Alege alimente bogate in fibre dietetice

Alimentele bogate in fibre, precum fructele, legumele si cerealele integrale sunt satioase, asa ca te ajuta sa te simti satul pentru un timp mai indelungat. Fibrele solubile, care se gasesc in fasolea boabe, mazare, fulgii de ovaz, mere, fructele citrice, orz si taratele de psyllium pot sa ajute la scaderea nivelurilor colesterolului.

Renunta la sare

Sarea produce retentia de lichide in organism, lucru care creste tensiunea arteriala si care poate agrava angina pectorala (acea senzatie dedurere in piept sau junghi in piept, resimtita uneori ca o presiune in piept). Recomandarile formulate de Asociatia Americana a Inimii se refera la consumul a mai putin de 1500 mg de sare pe zi. Pentru a reduce consumul de sare din alimentatia ta, incearca sa mananci mai multe alimente proaspete si mai putine produse procesate, din comert, care de multe ori contin un adaos mare de sare.

Pentru sanatatea inimii, intreaba-ti medicul daca poti lua suplimente cu Omega-3 din ulei de peste

Oamenii de stiinta cred ca acizii grasi Omega 3 ajuta la prevenirea bolilor cardiace coronariene (un grup de boli ce este numit si cardiopatie ischemica) in cazul persoanelor sanatoase si ca pot incetini evolutia bolii in cazul pacientilor care sufera deja de cardiopatie ischemica (include si angina).

Pentru a-ti reduce valorile colesterolului si ale trigliceridelor, este important sa iti mentii o greutate normala, sa faci activitate fizica moderata in majoritatea zilelor din saptamana si sa adopti o dieta bogata in vitamine, minerale si fibre. Totodata, include in dieta ta, mai ales daca suferi de angina, si peste de mare adancime, bogat in acizi grasi Omega 3. E bine sa mananci peste gras de cel putin doua ori pe saptamana.

In cazul in care in dieta ta nu se afla prea multe portii de peste gras, poti lua suplimente cu Omega 3 din ulei de peste. Asigura-te ca produsul contine cantitati semnificative de EPA si DHA, doua tipuri de acizi grasi Omega 3, care pot reduce riscul de boala cardiovasculara. Si nu uita sa discuti cu medicul tau, care iti va spune daca un supliment cu ulei de peste este sau nu indicat in cazul tau.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • University of Rochester Medical Center - https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=1&contentid=3054
  • The National Health Service (NHS) - https://www.nhs.uk/conditions/angina/living/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0