Dieta pentru cei cu AVC

Pentru persoanele care au supravietuit unui accident vascular cerebral (AVC), alimentatia sanatoasa este extrem de importanta.

Obiceiurile legate de alimentatia sanatoasa te pot ajuta sa reduci trei factori de risc pentru accidentul vascular cerebral: valorile mari ale colesterolului, hipertensiunea arteriala si kilogramele in plus.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ce sa mananci si ce sa cumperi

Medicul tau iti poate prescrie medicamente pentru scaderea valorilor colesterolului si iti poate recomanda un stil de viata sanatos, cu masuri ce te ajuta sa iti mentii inima sanatoasa. Mananca sau bea urmatoarele variante, in mod regulat, pentru ca acestea te vor ajuta sa iti atingi obiectivele.

Ceaiul verde sau negru

Ceaiul contine nutrienti numiti flavonoide, care pot ajuta la scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale. Consumul a cel putin 3 cesti de ceai negru sau de ceai verde pe zi te poate ajuta sa iti reduci riscul de accident vascular cerebral (AVC). In cadrul unui studiu, cercetatorii au descoperit ca oamenii care beau aceasta cantitate de ceai verde sau de ceai negru au avut mai putine incidente de AVC repetat.

Ceaiul negru poate fi indeosebi util pentru a tine diabetul sub control. Compusii din ceaiul negru mimeaza efectele insulinei si impiedica amidonul sa se transforme in zahar, spun expertii.

Fructele si legumele

Fructele si legumele nu sunt bune doar pentru sanatatea ta fizica. In cadrul unui studiu din 2016, cercetatorii au descoperit ca, prin consumul unei cantitati mai mari de fructe, oamenii au numai de castigat, creste gradul de fericire si se simt mai bine incepand chiar din ziua urmatoare. Consumul a opt portii pe zi poate creste nivelul de satisfactie si poate ajuta la scaderea nivelului stresului.

Rodia

Concentratul de rodie este bogat in antioxidanti si fitosteroli, care sunt substante vegetale care reduc colesterolul. Administrarea unui concentrat de rodie, impreuna cu o terapie cu statine (in doza mica) sau impreuna cu folosirea regulata a unor medicamente care scad colesterolul, poate ajuta la reducerea colesterolului, potrivit Institutului Israelian de Tehnologie.

Importanta alimentatiei sanatoase dupa AVC

Alimentele pe care le mananci te pot ajuta prin reducerea riscului tau de accident vascular cerebral si prin imbunatatirea starii tale generale de sanatate. Cercetatorii arata ca o dieta sanatoasa pentru creierul tau este bogata in:

•    fructe*
•    legume*
•    peste* (somon, ton, macrou, hering sau pastrav, care sunt tipuri de peste bogat in acizi grasi Omega-3)
•    cerealele integrale, alimentele cu un continut mare de fibre
•    lactate: degresate sau produse cu sub 1% grasimi
•    fasole boabe
•    carne slaba, cum e pasarea de curte, fara pielita.

Cercetarile arata ca aceste alimente sanatoase pentru creier (fructele, legumele, pestele) iti pot reduce riscul de accident vascular cerebral, asa ca ar fi bine sa se gaseasca pe lista ta de cumparaturi.

Acizii grasi Omega-3 sunt benefici pentru sanatatea creierului

S-a dovedit ca acizii grasi Omega-3 ajuta la normalizarea factorului neurotrofic derivat din creier (BDNF) si ca protejeaza impotriva dificultatilor de invatare dupa un traumatism la creier. Si pentru ca vrei sa te bucuri de cat mai multe alimente benefice pentru creier in timpul perioadei de recuperare dupa un accident vascular cerebral, e o idee buna sa te concentrezi pe a consuma mai multi Omega-3.

Cum poti include mai multi acizi grasi Omega-3 in dieta ta? Ei bine, retine ca unele dintre sursele excelente de Omega-3 sunt: semintele de chia, somonul, semintele de in, semintele de canepa, galbenusurile.

Cel mai bine este sa iti necesarul de Omega-3 din alimente inainte de toate. Daca intampini dificultati si nu reusesti sa incluzi aceste alimente in dieta ta, atunci poti lua in considerare suplimentele pe baza de Omega-3, atat timp cat medicul tau spune ca este in regula sa apelezi la suplimente. Uneori, acestea pot avea interactiuni cu medicamentele pe care le iei, de aceea este important sa discuti cu medicul tau.

Nu uita ca fructele si legumele sunt surse importante de vitamine si de minerale si ca ar trebui sa incerci sa mananci cel putin 5 portii de fructe si de legume in fiecare zi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

De asemenea, mananca mai multe fibre alimentare. Alimentele care sunt bogate in fibre te ajuta sa reduci cantitatea de colesterol din sangele tau, asa ca opteaza pentru cereale cu bobul integral, orez brun etc.

Mananca proteine sanatoase. Incearca sa mananci o carne slaba si sa indepartezi pielita de pe carnea de pasare de curte. Poti folosi fasolea boabe sau lintea pentru a inlocui carnea in retetele de tocanite si de mancaruri de acest fel.


Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0