De ce sunt importante exercitiile fizice dupa un accident vascular cerebral (AVC)

Excesul ponderal, hipertensiunea arteriala, colesterolul marit (hipercolesterolemia), depresia - exercitiile fizice te pot ajuta sa faci fata tuturor acestor probleme. Si exista o serie de motive si mai bune pentru a face miscare dupa ce ai suferit un accident vascular cerebral.

Persoanele care au supravietuit unui AVC au nevoie de sfatul medicului sau de recomandarile unui alt profesionist din domeniul medical pentru a incepe sa faca miscare. Daca medicul tau nu a discutat inca cu tine despre importanta exercitiilor fizice in prevenirea unui alt AVC, atunci poti sa aduci tu in discutie acest subiect.

Exista dovezi care arata ca activitatea fizica ajuta dupa un AVC

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Medicii neurologi spun ca nu este deloc folositor sa fii sedentar dupa ce ai avut un accident vascular cerebral. Este mai bine pentru organismul tau sa incepi sa faci miscare, chiar daca este vorba de exercitii fizice de intensitate scazuta. Orice fel de exercitiu aerobic este util. Poti alege activitati fizice precum inotul, alergatul sau orice fel de activitate care iti creste ritmul cardiac si care te ajuta sa slabesti.

De fapt, astfel de exercitii (aerobice) inseamna mai putine afectari de pe urma unui viitor AVC. Un studiu danez realizat pe 265 de adulti care au supravietuit unui AVC a aratat ca persoanele care au facut cel mai mult miscare si exercitii fizice, atat inainte, cat si dupa accidentul vascular cerebral, au avut un AVC mai putin sever si s-au recuperat mai bine dupa acest eveniment major.

De ce exercitiile fizice usureaza recuperarea dupa un AVC

Fiind o persoana activa din punct de vedere fizic, vei vedea ca miscarea te va ajuta in perioada de recuperare de dupa AVC si te va ajuta sa previi un al doilea accident vascular cerebral, deoarece:

  • Activitatea fizica tine sub control nivelurile colesterolului - Este foarte important sa mentii colesterolul la un nivel redus, daca vrei sa previi un al doilea AVC. In plus, exercitiile fizice cresc nivelul colesterolului "bun" (HDL).
  • Activitatea fizica lupta cu hipertensiunea arteriala. Prin faptul ca iti ajuti vasele de sange sa functioneze bine, poti lupta astfel contra hipertensiunii arteriale.
  • Exercitiile fizice tin sub control greutatea - Multe persoane care au supravietuit unui AVC sunt nevoite sa slabeasca pentru a-si reduce in acest mod riscul de a suferi un alt accident vascular cerebral. Chiar daca te afli deja la o greutate normala, exercitiile fizice te vor ajuta in privinta controlului greutatii.
  • Activitatea fizica lupta contra depresiei. Sa nu uitam ca depresia este un lucru comun dupa un AVC si ca ea iti poate ingreunta mult viata, in sensul ca iti va fi greu sa gasesti motivatia necesara pentru a face orice lucru, mai ales pentru a face miscare. Insa e bine de stiut ca, daca esti o persoana activa fizic, miscarea te ajuta sa alungi stresul si depresia, iar in schimb, acest lucru iti reduce riscul aditional de boli cardiace si de accidente vasculare cerebrale.

Obiectivele tale post-AVC

Atunci cand te simti pregatit (si ai acordul medicului tau), ar trebui sa tintesti spre atingerea urmatoarelor obiective:

  1. cel putin 30 de minute de exercitii, de trei sau de patru ori pe saptamana - cu cat te misti mai mult, cu atat mai bine.
  2. incearca sa fii o persoana activa, cat mai des cu putinta - de exemplu, poti sa mergi pe jos mai mult decat in mod normal si sa te plimbi prin parc, pe distante mai mari;
  3. Alege activitati in apa: poti face exercitii sau gimnastica in apa sau chiar exercitii aerobice in piscina, alaturi de un instructor;
  4. Foloseste-ti bastonul sau cadrul ca parte din rutina ta de exercitii fizice. Un fizioterapeut iti poate arata cum sa le folosesti si cum sa le incluzi in programul tau de exercitii fizice.
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0